CCC przyspieszy ekspansję

Największy dystrybutor i producent obuwia w Polsce coraz śmielej wchodzi na rynki zagraniczne, także zachodnioeuropejskie.

Publikacja: 08.11.2013 09:56

CCC przyspieszy ekspansję

Foto: Fotorzepa, Darek Golik

Ostatnie dwa lata to dla CCC okres dynamicznej ekspansji. Jeszcze na początku 2012 r. powierzchnia handlowa spółki wynosiła ok. 160 tys. mkw. Ale na koniec września tego roku było to już 232 tys. mkw.

Do końca roku CCC otworzy jeszcze kilka placówek i na koniec grudnia będzie mieć 250 tys. mkw. (725 sklepów).

Do tej spory strategia grupy zakładała rozwój przede wszystkim w Polsce (gdzie ma ponad 530 placówek) oraz w krajach Europy Środkowej: w Czechach, Rumunii, na Słowacji i Węgrzech. W latach 2013–2015 spółka chce powiększyć powierzchnię handlową w tym regionie o nie mniej niż 150 tys. mkw.

Ale w tym roku CCC rozpoczęło też działalność na pięciu nowych rynkach (w Austrii, Słowenii, Turcji, Chorwacji i Niemczech).

– Ekspansja w Europie Środkowej przebiega szybciej, niż zakładaliśmy, i ten rok kazał nam zmodyfikować założenia strategiczne – mówi Piotr Nowjalis, wiceprezes CCC.

W lutym roku przedstawi zmodyfikowaną strategię, która będzie się opierała nie tylko na krajach Europy Środkowej, ale też Zachodniej, ze szczególnym uwzględnieniem Niemiec i Austrii. Będzie to najbardziej rekordowy rok dla CCC pod względem wzrostu. Powierzchnia handlowa ma się zwiększyć o 90 tys. mkw. przez otwarcie 200 sklepów. Pochłonie to ok. 100 mln zł.

– W 2014 r. nie rozpoczniemy działalności na żadnym innym rynku, chcemy okrzepnąć w nowych dla nas krajach. Tym bardziej że w Niemczech będziemy mieli dużo pracy. Bazując na bardzo dobrej sprzedaży w Austrii, można implikować parametry sprzedaży na niemieckim rynku– dodaje Nowjalis.

Ostatnie dwa lata to dla CCC okres dynamicznej ekspansji. Jeszcze na początku 2012 r. powierzchnia handlowa spółki wynosiła ok. 160 tys. mkw. Ale na koniec września tego roku było to już 232 tys. mkw.

Do końca roku CCC otworzy jeszcze kilka placówek i na koniec grudnia będzie mieć 250 tys. mkw. (725 sklepów).

Biznes
Kanada uderza w dwór i krewnych Putina oraz byłą szefową MSZ Austrii
Materiał Promocyjny
Rockfin na fali wznoszącej
Biznes
Za dużo OZE w Polsce? Zakaz rosyjskiego gazu. Sukces Airbusa na Airshow w Paryżu
Biznes
Sprawiedliwa, konkurencyjna i akceptowalna dla przedsiębiorców transformacja
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Smartfon Trumpa ma kosztować 499 dolarów. CNBC: będzie produkowany w Chinach