– Chcemy być największym operatorem ery cyfrowej, nie tylko operatorem internetowym – zapowiedział Stephan Richard, prezes grupy Orange, na paryskim spotkaniu Hello Orange, prezentując ogólny zarys strategii produktowej na kolejny, 2014 rok.
Telekomunikacyjna grupa, do której w naszym kraju należy kontrolny pakiet akcji Telekomunikacji Polskiej (Orange Polska), mówi o sobie jako o „środku ekosystemu, który będzie stanowił siłę inspiracji dla deweloperów i dostawców". To zapowiedź silniejszego wejścia w obszar aplikacji i projektowania urządzeń dla odbiorcy końcowego, których nie da się kupić gdzie indziej. Będzie je łączyć jedno: mają być pożyteczne na co dzień i w pracy.
Orange Fab, inkubator z Krzemowej Doliny
Orange – śladem Deutsche Telekom, który uruchomił w Polsce technologiczny inkubator – zamierza wspierać finansowo pomysłodawców nowych rozwiązań do zastosowania przez operatora telekomunikacyjnego. W Dolinie Krzemowej działa już taki inkubator o nazwie Orange Fab. Teraz ma mieć swoją odsłonę także w Polsce. Jakim kapitałem będzie dysponować w naszym kraju – jeszcze nie wiadomo. W Stanach Zjednoczonych Orange Fab to 3-miesięczny program wsparcia dla przedsiębiorców rozwijających swoje biznesy.
Według szefa Orange grupa wprowadzi na rynek serię aplikacji funkcjonujących w modelu tzw. chmury. Jedną z nich (trafi na półki we Francji wiosną) będzie osobisty skaner pozwalający umieszczać na wirtualnym dysku – w chmurze – obrazy notatek, dokumentów czy innych rzeczy, które można zeskanować.
60 mln zł rocznie przeznacza Orange Polska (b. Telekomunikacja Polska) na badania i rozwój