Jak poinformowała we wtorek wiceprezes Lufthansa Global Business Services (LGBS) Astrid Hartmann, krakowskie centrum w miarę rozwoju będzie przejmować więcej coraz bardziej złożonych zadań, wykonywanych na potrzeby wszystkich spółek wchodzących w skład grupy Lufthansa.
Ośrodek zajmuje się usługą z zakresu finansów, rachunkowości, księgowości, zarządzania personelem oraz z obszaru zakupów dla niemieckiego przewoźnika lotniczego na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.
Jak przypomniał dyrektor zarządzający LGBS w Krakowie Marc Ammelung, krakowski ośrodek Lufthansy działa od 2003 roku i początkowo zatrudniał kilkadziesiąt osób. "Od tego czasu nastąpiło rozszerzenie zakresu usług i znaczący wzrost zatrudnienia" - zaznaczył.
Obecnie w Krakowie Lufthansa zatrudnia ok. 550 pracowników. W przyszłości zatrudnienie wyniesie ponad 800 osób. Będą oni pracować w nowym biurowcu, który niemiecka firma wynajęła w kompleksie Bonarka 4 Business przy ul. Puszkarskiej.
Kraków to największe tego typu centrum Lufthansy poza terytorium Niemiec. Inne ośrodki regionalne zlokalizowane są w Bangkoku i Mexico City.