Polacy rzucili się do sklepów po tablety i smartfony. Od stycznia kupiliśmy ich już ponad 6,7 mln. W tym roku wydamy na nie 5,5 mld zł.
To zainteresowanie potwierdzają osoby handlujące tym sprzętem. Przyznają, że urządzenia mobilne sprzedają się jak świeże bułeczki. Zwłaszcza teraz, przed świętami. – Po prostu znikają z półek – mówi nam Wojciech Rok, kierownik sprzedaży w markecie Media Markt w Bydgoszczy. Wskazuje, że najszybciej sprzedają się smartfony w cenie 1000 – 2000 zł, a tablety w granicach 300 – 400 zł.
Polacy wybierają więc stosunkowo drogie telefony i tanie tablety. I to tanie urządzenia napędzają sprzedaż. – Te w cenie do ok. 600 zł stanowiły w trzecim kwartale tego roku 35 proc. rynku – tłumaczy Damian Godos, starszy analityk w IDC Polska.
5,5 mld zł wydadzą w tym roku Polacy na tablety i smartfony. Przyszły rok zapowiada się jeszcze lepiej
Według danych tej firmy zajmującej się monitorowaniem tego rynku od początku sprzedaży tabletów w Polsce, tj. od 2010 r., nabywców znalazło ok. 2,5 mln takich urządzeń. – W 2012 r. producenci wprowadzili na polski rynek 920 tys. tabletów. W pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku już 1,36 mln – wylicza Godos.