Reklama

eSky podbiło Brazylię

Należący do polskiej firmy internetowy serwis turystyczny eDestinos.com.br jest dzisiaj numerem jeden w kraju Amazonki.

Publikacja: 16.01.2014 06:02

Obiecujący rynek

Obiecujący rynek

Foto: Rzeczpospolita

Polskie internetowe biuro podróży weszło na południowoamerykański rynek w grudniu 2011 r. Trzy miesiące później wyniki sprzedaży eSky w Brazylii były wyższe niż nad Wisłą, gdzie firma działa od 2004 r. – To czwarty po Polsce kraj, w którym zdecydowaliśmy się otworzyć swój serwis – mówi Łukasz Habaj, prezes eSky.pl. W 2008 r. firma weszła na rynek bułgarski, rok później do Rumunii.

W lipcu  2012 r. serwis tnooz.com, który zajmuje się badaniem Internetu, umieścił ją na pierwszym miejscu w brazylijskim rankingu internetowych serwisów turystycznych. Także w 2013 r. polska firma była na pozycji lidera z największą wartością sprzedaży wycieczek.

– Na pomysł, żeby zainwestować w Ameryce Południowej, wpadliśmy pod koniec 2009 r. – opowiada Łukasz Habaj. Start poprzedziły analizy i załatwianie formalności. Brazylia ma wielki potencjał dla serwisów działających w sieci. – Gdy wchodziliśmy na tamtejszy rynek, instytut badawczy Ibope podawał, że we wrześniu 2011 r. w tym kraju było 78 mln użytkowników Internetu. W tym samym czasie w Polsce z sieci korzystało 16,65 mln osób – dodaje Habaj.

W Brazylii prawie 98 proc. wycieczek sprzedawanych jest  za pośrednictwem stron internetowych. Dostęp do sieci jest niemal powszechny. Bez problemów można się bezpłatnie podłączyć choćby w parku w Sao Paulo, w większości budynków publicznych, centrów handlowych, nie mówiąc o wszystkich lotniskach. W latach 2009–2011 odsetek osób mających dostęp do sieci wzrósł z 27 do 48 proc.

Brazylia z 202 mln ludności ma potężny potencjał w turystyce. W 2013 r. aż 84,4 mln pasażerów skorzystało z lotów wewnętrznych, a 9,9 mln zagranicznych, wynika z danych Państwowej Agencji Lotów Cywilnych.

Reklama
Reklama

eSKY oferuje nad Amazonką bilety lotnicze i rezerwację hoteli. Jako jedyne na tym rynku oferuje bilety na europejskie lotnicze lowcosty. Brazylijczycy wydają na podróże coraz więcej: w tym roku według prognoz ma to być blisko 36 mld dol.

– eSKY udało się w Brazylii wejść w niszę i sprzedawać bilety europejskich linii niskokosztowych – mówi Krzysztof Piątek, prezes Polskiego Związku Organizatorów Turystyki. – To przedsięwzięcie bardzo trudne technologicznie i wiem, że nie wszyscy przewoźnicy są chętni do takiej współpracy. Trzeba ich za to podziwiać – dodaje Piątek.

Nie było jednak łatwo. Łukasz Habaj przyznaje, że nie udało się proste przeniesienie modelu portalu polskiego na rynek brazylijski. – Zakres produktowy w Brazylii i w Polsce jest zupełnie inny. Musieliśmy nawiązać współpracę z lokalnymi przewoźnikami i włączyć ich do naszego systemu wyszukiwania – dodaje szef eSky.pl.

Biznes
Chińskie auta jak szpiedzy, blokada Wenezueli i nowe sankcje USA na Rosję
Biznes
Chiński „szpieg” na kółkach. Czy chińskie samochody są bezpieczne?
Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama