eSky podbiło Brazylię

Należący do polskiej firmy internetowy serwis turystyczny eDestinos.com.br jest dzisiaj numerem jeden w kraju Amazonki.

Publikacja: 16.01.2014 06:02

Obiecujący rynek

Obiecujący rynek

Foto: Rzeczpospolita

Polskie internetowe biuro podróży weszło na południowoamerykański rynek w grudniu 2011 r. Trzy miesiące później wyniki sprzedaży eSky w Brazylii były wyższe niż nad Wisłą, gdzie firma działa od 2004 r. – To czwarty po Polsce kraj, w którym zdecydowaliśmy się otworzyć swój serwis – mówi Łukasz Habaj, prezes eSky.pl. W 2008 r. firma weszła na rynek bułgarski, rok później do Rumunii.

W lipcu  2012 r. serwis tnooz.com, który zajmuje się badaniem Internetu, umieścił ją na pierwszym miejscu w brazylijskim rankingu internetowych serwisów turystycznych. Także w 2013 r. polska firma była na pozycji lidera z największą wartością sprzedaży wycieczek.

– Na pomysł, żeby zainwestować w Ameryce Południowej, wpadliśmy pod koniec 2009 r. – opowiada Łukasz Habaj. Start poprzedziły analizy i załatwianie formalności. Brazylia ma wielki potencjał dla serwisów działających w sieci. – Gdy wchodziliśmy na tamtejszy rynek, instytut badawczy Ibope podawał, że we wrześniu 2011 r. w tym kraju było 78 mln użytkowników Internetu. W tym samym czasie w Polsce z sieci korzystało 16,65 mln osób – dodaje Habaj.

W Brazylii prawie 98 proc. wycieczek sprzedawanych jest  za pośrednictwem stron internetowych. Dostęp do sieci jest niemal powszechny. Bez problemów można się bezpłatnie podłączyć choćby w parku w Sao Paulo, w większości budynków publicznych, centrów handlowych, nie mówiąc o wszystkich lotniskach. W latach 2009–2011 odsetek osób mających dostęp do sieci wzrósł z 27 do 48 proc.

Brazylia z 202 mln ludności ma potężny potencjał w turystyce. W 2013 r. aż 84,4 mln pasażerów skorzystało z lotów wewnętrznych, a 9,9 mln zagranicznych, wynika z danych Państwowej Agencji Lotów Cywilnych.

eSKY oferuje nad Amazonką bilety lotnicze i rezerwację hoteli. Jako jedyne na tym rynku oferuje bilety na europejskie lotnicze lowcosty. Brazylijczycy wydają na podróże coraz więcej: w tym roku według prognoz ma to być blisko 36 mld dol.

– eSKY udało się w Brazylii wejść w niszę i sprzedawać bilety europejskich linii niskokosztowych – mówi Krzysztof Piątek, prezes Polskiego Związku Organizatorów Turystyki. – To przedsięwzięcie bardzo trudne technologicznie i wiem, że nie wszyscy przewoźnicy są chętni do takiej współpracy. Trzeba ich za to podziwiać – dodaje Piątek.

Nie było jednak łatwo. Łukasz Habaj przyznaje, że nie udało się proste przeniesienie modelu portalu polskiego na rynek brazylijski. – Zakres produktowy w Brazylii i w Polsce jest zupełnie inny. Musieliśmy nawiązać współpracę z lokalnymi przewoźnikami i włączyć ich do naszego systemu wyszukiwania – dodaje szef eSky.pl.

Polskie internetowe biuro podróży weszło na południowoamerykański rynek w grudniu 2011 r. Trzy miesiące później wyniki sprzedaży eSky w Brazylii były wyższe niż nad Wisłą, gdzie firma działa od 2004 r. – To czwarty po Polsce kraj, w którym zdecydowaliśmy się otworzyć swój serwis – mówi Łukasz Habaj, prezes eSky.pl. W 2008 r. firma weszła na rynek bułgarski, rok później do Rumunii.

W lipcu  2012 r. serwis tnooz.com, który zajmuje się badaniem Internetu, umieścił ją na pierwszym miejscu w brazylijskim rankingu internetowych serwisów turystycznych. Także w 2013 r. polska firma była na pozycji lidera z największą wartością sprzedaży wycieczek.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca