Inwestorzy na ogłoszone wczoraj wieczorem wyniki zareagowali entuzjastycznie, a akcje firmy do której należą takie marki jak Fendi, Louis Vuitton czy Marc Jacobs zyskują najmocniej od trzech lat. Podobnych emocji nie było nawet po spektakularnych przejęciach np. włoskiej marki Bulgarii.
Lider rynku luksusowego podał, że w 2013 r. LVMH zwiększył sprzedaż 4 proc. do 29,1 mld euro, a zysk z operacji kontynuowanych 2 proc. do 6 mld euro.
- To był znów doskonały rok mimo wahań kursowych oraz spadku popytu na rynkach europejskich – wyjaśnia w komunikacie Bernard Arnault, prezes i główny udziałowiec. LVMH podaje w komunikacie, że sprzedaż kosmetyków wzrosła 3 proc., alkoholi 1 proc. Jednak w przypadku najważniejszego wartościowo segmentu czyli odzieży i akcesoriów skórzanych widać spadek o 0,4 proc., zaś dla zegarków i biżuterii o 2 proc.
W przypadku segmentu odzieżowego o 4 proc. spadł także generowany przez niego zysk, z kolei część biżuteryjna biznesu dała jego wzrost.