Norwegian stał się w tym roku jedyną tanią linią lotniczą z Europy, która uruchomiła loty dalekiego zasięgu do Ameryki Płn. i Azji (Bangkok) ze Skandynawii wprowadzając samoloty B787 Dreamliner, zarejestrowane w Irlandii, obsadzane załogami z Tajlandii i częściowo Amerykanami. W tym roku planuje uruchomienie połączeń między Londynem i Nowym Jorkiem.
Organizacje branżowe, m.in. pilotów liniowych ALPAI, także linie lotnicze Lufthansaa, British Airways) krytykowały jego plany twierdząc, że Norwegian chce wykorzystać luki w przepisach do osiągania nieuczciwej przewagi w kosztach nad rywalami. Norwegowie odrzucali te zarzuty.
Nowa irlandzka filia Norwegian Air Int'l otrzymała właśnie od władz w Dublinie certyfikat na rozpoczęcie działalności - poinformował rzecznik irlandzkiego urzędu lotnictwa IAA. Pozwala to filii organizować loty dalekiego zasięgu z Europy.
Norwegian wystąpił też do resortu transportu USA o podobne zezwolenie wymagane dla zagranicznego przewoźnika.
Mniejsza strata, nowe samoloty