Handel mobilny, czyli m-commerce, to zdaniem branży najbardziej perspektywiczna część internetowego rynku. Z użytkownikami tabletów czy smartfonów, wykorzystujących te urządzenia także do kupowania, wiązane są ogromne nadzieje, a w krajach zachodnich jest to już znacząca część rynku.
Z badania Sociomantic Labs wynika, że w USA już 66 proc. osób w wieku od 25 do 34 lat, korzystających ze smartfonów lub tabletów, używa kilku urządzeń do robienia zakupów. Dodatkowo właśnie ta grupa najczęściej szuka za ich pomocą produktów oraz przegląda strony e-sklepów.
– W przypadku tabletów widoczna jest większa dywersyfikacja grup wiekowych. Prawdopodobnie dlatego, że posiadają one zdecydowanie większe ekrany, co znacząco ułatwia robienie zakupów – mówi Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs.
Najpopularniejsza kategoria produktów kupowanych za pomocą urządzeń mobilnych to multimedia. Wybiera je odpowiednio 57 proc. użytkowników tabletów i 46 proc. właścicieli smartfonów. Kolejną kategorią, pod względem popularności, są ubrania. Wybiera ja 30 proc. użytkowników smartfonów i 40 proc. właścicieli tabletów.
W Polsce również widać rozwój tego segmentu rynku, ale w zdecydowanie mniejszej skali. Choć tylko w 2013 r. Polacy kupili ponad 6,7 mln urządzeń mobilnych, to wiele osób nie wykorzystuje większości ich funkcji, nie mówiąc nawet o zakupach.