Reklama

Świat przestawia się na handel mobilny

Smartfony oraz tablety ?są wykorzystywane coraz częściej do robienia zakupów. Widać to także w Polsce

Publikacja: 13.03.2014 08:03

Świat przestawia się na handel mobilny

Foto: Bloomberg

Handel mobilny, czyli m-commerce, to zdaniem branży najbardziej perspektywiczna część internetowego rynku. Z użytkownikami tabletów czy smartfonów, wykorzystujących te urządzenia także do kupowania, wiązane są ogromne nadzieje, a w krajach zachodnich jest to już znacząca część rynku.

Z badania Sociomantic Labs wynika, że w USA już 66 proc. osób w wieku od 25 do 34 lat, korzystających ze smartfonów lub tabletów, używa kilku urządzeń do robienia zakupów. Dodatkowo właśnie ta grupa najczęściej szuka za ich pomocą produktów oraz przegląda strony e-sklepów.

– W przypadku tabletów widoczna jest większa dywersyfikacja grup wiekowych. Prawdopodobnie dlatego, że posiadają one zdecydowanie większe ekrany, co znacząco ułatwia robienie zakupów – mówi Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs.

Najpopularniejsza kategoria produktów kupowanych za pomocą urządzeń mobilnych to multimedia. Wybiera je odpowiednio 57 proc. użytkowników tabletów i 46 proc. właścicieli smartfonów. Kolejną kategorią, pod względem popularności, są ubrania. Wybiera ja 30 proc. użytkowników smartfonów i 40 proc. właścicieli tabletów.

W Polsce również widać rozwój tego segmentu rynku, ale w zdecydowanie mniejszej skali. Choć tylko w 2013 r. Polacy kupili ponad 6,7 mln urządzeń mobilnych, to wiele osób nie wykorzystuje większości ich funkcji, nie mówiąc nawet o zakupach.

Reklama
Reklama

– Polacy zamieniają komputery na urządzenia mobilne, korzysta z nich już prawie 7 proc. kupujących na Allegro. Co trzeci z mobilnych kupujących robi zakupy już tylko poprzez ten kanał – mówi Patryk Bukowiecki, szef Działu Mobile w Grupie Allegro.

Jak dodaje, rośnie liczba takich użytkowników – z miesiąca na miesiąc o 12–15 proc. W styczniu 2014 r. miało miejsce 3-milionowe pobranie aplikacji mobilnej Allegro i jeszcze w tym roku  ma nastąpić 4-milionowe. Do najpopularniejszych produktów, po których sięgają mobilni, należą odzież, obuwie i dodatki, komputery.

– Aktywność mobilnych użytkowników nie ogranicza się do przeglądania ofert czy porównywania cen, ale coraz chętniej płacą też z poziomu telefonu i tabletu – mówi.     —pm

Handel mobilny, czyli m-commerce, to zdaniem branży najbardziej perspektywiczna część internetowego rynku. Z użytkownikami tabletów czy smartfonów, wykorzystujących te urządzenia także do kupowania, wiązane są ogromne nadzieje, a w krajach zachodnich jest to już znacząca część rynku.

Z badania Sociomantic Labs wynika, że w USA już 66 proc. osób w wieku od 25 do 34 lat, korzystających ze smartfonów lub tabletów, używa kilku urządzeń do robienia zakupów. Dodatkowo właśnie ta grupa najczęściej szuka za ich pomocą produktów oraz przegląda strony e-sklepów.

Reklama
Biznes
Politechnika Warszawska sprzedaje technologie
Biznes
Mercedes-Benz chce zarejestrować markę w Rosji. Dlaczego robi to teraz?
Biznes
Hyundai w ogniu napięć USA–Korea Płd. Fabryka w Georgii opóźniona przez akcję służb
Biznes
Zakupy systemów antydronowych, kłopoty niemieckiego eksportu i decyzja EBC
Biznes
Prezes Totalizatora Sportowego: Jest silne lobby, które chce znieść monopol państwa
Reklama
Reklama