Reklama

Świat przestawia się na handel mobilny

Smartfony oraz tablety ?są wykorzystywane coraz częściej do robienia zakupów. Widać to także w Polsce

Publikacja: 13.03.2014 08:03

Świat przestawia się na handel mobilny

Foto: Bloomberg

Handel mobilny, czyli m-commerce, to zdaniem branży najbardziej perspektywiczna część internetowego rynku. Z użytkownikami tabletów czy smartfonów, wykorzystujących te urządzenia także do kupowania, wiązane są ogromne nadzieje, a w krajach zachodnich jest to już znacząca część rynku.

Z badania Sociomantic Labs wynika, że w USA już 66 proc. osób w wieku od 25 do 34 lat, korzystających ze smartfonów lub tabletów, używa kilku urządzeń do robienia zakupów. Dodatkowo właśnie ta grupa najczęściej szuka za ich pomocą produktów oraz przegląda strony e-sklepów.

– W przypadku tabletów widoczna jest większa dywersyfikacja grup wiekowych. Prawdopodobnie dlatego, że posiadają one zdecydowanie większe ekrany, co znacząco ułatwia robienie zakupów – mówi Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs.

Najpopularniejsza kategoria produktów kupowanych za pomocą urządzeń mobilnych to multimedia. Wybiera je odpowiednio 57 proc. użytkowników tabletów i 46 proc. właścicieli smartfonów. Kolejną kategorią, pod względem popularności, są ubrania. Wybiera ja 30 proc. użytkowników smartfonów i 40 proc. właścicieli tabletów.

W Polsce również widać rozwój tego segmentu rynku, ale w zdecydowanie mniejszej skali. Choć tylko w 2013 r. Polacy kupili ponad 6,7 mln urządzeń mobilnych, to wiele osób nie wykorzystuje większości ich funkcji, nie mówiąc nawet o zakupach.

Reklama
Reklama

– Polacy zamieniają komputery na urządzenia mobilne, korzysta z nich już prawie 7 proc. kupujących na Allegro. Co trzeci z mobilnych kupujących robi zakupy już tylko poprzez ten kanał – mówi Patryk Bukowiecki, szef Działu Mobile w Grupie Allegro.

Jak dodaje, rośnie liczba takich użytkowników – z miesiąca na miesiąc o 12–15 proc. W styczniu 2014 r. miało miejsce 3-milionowe pobranie aplikacji mobilnej Allegro i jeszcze w tym roku  ma nastąpić 4-milionowe. Do najpopularniejszych produktów, po których sięgają mobilni, należą odzież, obuwie i dodatki, komputery.

– Aktywność mobilnych użytkowników nie ogranicza się do przeglądania ofert czy porównywania cen, ale coraz chętniej płacą też z poziomu telefonu i tabletu – mówi.     —pm

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama