Poza alkoholami procentowymi sieć zamierza także podawać "niewielkie posiłki", ale dopiero wieczorami - poinformował dyrektor finansowy sieci Troy Alstead. Na razie nowe napoje i posiłki mają pojawić się w amerykańskich restauracjach sieci. Nie wiadomo czy klienci je zaakceptują. Jeśli tak, to nie wykluczone, że także poza stanami zjednoczonymi kawiarnie Starbucks będą bardziej przypominać wieczorami restauracje i knajpy.
Już cztery lata temu Starbucks zdecydował się na sprzedaż alkoholu w swojej filii w Seattle, a następnie rozszerzył ofertę na Chicago, Atlantę i Południową Kalifornię.
Dotychczas Starbucks skupiał się na kawie, ciastkach i sokach owocowych, dlatego też sieć jest właścicielem m.in. piekarni, wytwórni soków i sieci sprzedaży herbaty. Pod nazwą Verismo robi ekspresy do kawy na kapsułki.
Najważniejszym regionem działalności firmy jest nadal USA, tak koncern wypracowuje 2/3 swoich przychodów. Jednak w regionie Azji i Pacyfiku siec rośnie bardzo szybko i cieszy się ogromną popularnością.Na całym świecie Starbucks ma 20 tys. filii, z czego 33 w Polsce.