Samsung mobilizuje firmy

Aby zdobyć klientów biznesowych, koncern ?tworzy aplikacje działające także na urządzeniach konkurencji.

Publikacja: 11.04.2014 05:00

Samsung Enterprise Mobility Summit, pierwsza konferencja dostawcy dla klientów biznesowych w Polsce

Samsung Enterprise Mobility Summit, pierwsza konferencja dostawcy dla klientów biznesowych w Polsce to znak, że nastawia się na walkę o ten segment rynku. Samsung Knox będzie działał także na iPadach i iPhone'ach.

Foto: Samsung

Od konferencji Samsung Enterprise Mobility Summit  (SEMS) producent i dystrybutor popularnych smartfonów i tabletów zaczyna cykliczne spotkania z klientami biznesowymi w Polsce.

W czwartek odbyła się pierwsza tego typu konferencja. Wzięło w niej udział kilkuset uczestników rekrutujących się spośród kadry menedżerskiej polskich przedsiębiorstw.

– Aby „zmobilizować" firmę, potrzeba technologii, rozwiązań i doradców – mówił Hadrian Baumann, prezes Samsung Electronics Polska. – Wierzę, że uda nam się to razem – dodał.

W stronę biznesu

– Chcemy przekonywać do mobilnych rozwiązań ludzi biznesu, analityków, ludzi od IT. Dopiero współpraca z nimi przynosi faktyczne zmiany – mówił Łukasz Kosuniak, B2B marketing manager w Samsungu.

Firma znana jest przede wszystkim z produktów dla konsumentów. Chce jednak rozwijać się również w segmencie produktów i usług dla firm. To z myślą o nich w listopadzie wprowadziła na rynek rozwiązanie pozwalające wydzielić w smartfonie przestrzeń firmową, w której ulokowane są biznesowe aplikacje i foldery danych, nadzorowane przez uprawnionego administratora.

Samsung Knox ma walczyć z pokusą pracowników, by łączyć się z pocztą korporacyjną w otwartej, narażonej na ataki hakerów sieci.  Odzew na polskim rynku? – Kilkanaście zakończonych wdrożeń, kilkadziesiąt – w trakcie realizacji – podał Łukasz Kosuniak.

6,5 tys. pracowników ma w Polsce Samsung Electronics. Około połowy w centrum R&D

Na produktach Apple

– Za kilkanaście tygodni pojawi się w naszej ofercie Knox 2.0, zaprezentowany wstępnie w Barcelonie na Mobile World Congress – zapowiedział menedżer.

Co ciekawe, nowa wersja firmowego rozwiązania Koreańczyków, w przeciwieństwie do wersji 1.0, wspierać ma starsze modele niż Samsung Galaxy II i działać na urządzeniach największego konkurenta Koreańczyków – Apple.

Liczą na to klienci biznesowi Samsunga, którzy jakiś czas temu zainwestowali w smartfony lub tablety ze stajni amerykańskiej firmy. Należy do nich Grupa Lotos. – W naszej firmie z Knoksa korzysta około 50 urządzeń. Będzie ich więcej, ponieważ chcemy objąć nim również iPady, które mamy historycznie w firmie – mówił Łukasz Nowakowski, koordynator ds. teleinformatyki w Grupie Lotos.

Globalny dostawca przekonuje polskie firmy, że warto zadbać o zestaw aplikacji ze znanego źródła.  – Jeśli firmy nie posiadają w portfelu usług, użytkownicy znajdują sobie do nich inne dojście. To „obejście" niesie ze sobą zawsze ryzyko związane z brakiem bezpieczeństwa –  mówił Kosuniak. Przy okazji konferencji opublikowany został raport „Wykorzystanie technologii mobilnych w biznesie". Przepytano 2300 osób odpowiedzialnych za zakup lub zarządzanie urządzeniami mobilnymi w przedsiębiorstwach, a więc wyniki nie oddają stanu zaawansowania technologicznego wszystkich firm w kraju.

Elitarny tablet

Zdaniem analityków wyniki ankiety obrazują typowy wczesny etap adopcji technologii biznesowych, z jakim mieliśmy już do czynienia w przypadku pierwszej fali informatyzacji, a rosnące nasycenie urządzeniami mobilnymi w przedsiębiorstwach powoduje, że znikają bariery dostępu do nowoczesnego sprzętu. Znakomita większość firm, które przebadano, zakupiła dla pracowników smartfony (tylko w 10 proc. przedsiębiorstw takich aparatów nie ma). Rośnie również odsetek firm (wynosi 44 proc.), w których narzędziem pracownika jest tablet.

Z badania wynika przy tym, że jest to nadal narzędzie elitarne. Urządzenie posiada zwykle mniej niż połowa zatrudnionych w firmach. Analitycy stwierdzili, że ze specjalnych aplikacji firmowych w sposób świadomy korzysta bardzo niewielu pracowników firm.

– Ciągle podstawową aplikacją biznesową (90 proc. wskazań – red.) wykorzystywaną na smartfonach, tabletach i innych urządzeniach jest poczta elektroniczna. Dalej jest przepaść. Musimy włożyć dość dużo wysiłku, aby tę sytuację zmienić i pokazać klientom, do czego można technologie mobilne wykorzystać. Chcemy pokazać przykłady, jak można zaprząc te rozwiązania do pracy w firmie – mówił Kosuniak.

Jak przekonywali prelegenci, dziś smartfon i tablet mogą pełnić w przedsiębiorstwach różnorakie funkcje. Firmy ubezpieczeniowe gromadzą dzięki nim zdjęcia szkód, firmy transportowe wyświetlają kierowcom zlecenia i trasy dojazdu, a magazyny prowadzić mogą inwentaryzację. Jako narzędzie płatności mają przed sobą ciągle potencjał. – Nadal 82 proc. bieżących transakcji odbywa się z udziałem gotówki – mówił Wojciech Pantkowski, dyrektor w Banku Pekao.

„Rzeczpospolita" jest partnerem medialnym SEMS.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki u.zielinska@rp.pl

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca