Reklama

Samsung mobilizuje firmy

Aby zdobyć klientów biznesowych, koncern ?tworzy aplikacje działające także na urządzeniach konkurencji.

Publikacja: 11.04.2014 05:00

Samsung Enterprise Mobility Summit, pierwsza konferencja dostawcy dla klientów biznesowych w Polsce

Samsung Enterprise Mobility Summit, pierwsza konferencja dostawcy dla klientów biznesowych w Polsce to znak, że nastawia się na walkę o ten segment rynku. Samsung Knox będzie działał także na iPadach i iPhone'ach.

Foto: Samsung

Od konferencji Samsung Enterprise Mobility Summit  (SEMS) producent i dystrybutor popularnych smartfonów i tabletów zaczyna cykliczne spotkania z klientami biznesowymi w Polsce.

W czwartek odbyła się pierwsza tego typu konferencja. Wzięło w niej udział kilkuset uczestników rekrutujących się spośród kadry menedżerskiej polskich przedsiębiorstw.

– Aby „zmobilizować" firmę, potrzeba technologii, rozwiązań i doradców – mówił Hadrian Baumann, prezes Samsung Electronics Polska. – Wierzę, że uda nam się to razem – dodał.

W stronę biznesu

– Chcemy przekonywać do mobilnych rozwiązań ludzi biznesu, analityków, ludzi od IT. Dopiero współpraca z nimi przynosi faktyczne zmiany – mówił Łukasz Kosuniak, B2B marketing manager w Samsungu.

Firma znana jest przede wszystkim z produktów dla konsumentów. Chce jednak rozwijać się również w segmencie produktów i usług dla firm. To z myślą o nich w listopadzie wprowadziła na rynek rozwiązanie pozwalające wydzielić w smartfonie przestrzeń firmową, w której ulokowane są biznesowe aplikacje i foldery danych, nadzorowane przez uprawnionego administratora.

Reklama
Reklama

Samsung Knox ma walczyć z pokusą pracowników, by łączyć się z pocztą korporacyjną w otwartej, narażonej na ataki hakerów sieci.  Odzew na polskim rynku? – Kilkanaście zakończonych wdrożeń, kilkadziesiąt – w trakcie realizacji – podał Łukasz Kosuniak.

6,5 tys. pracowników ma w Polsce Samsung Electronics. Około połowy w centrum R&D

Na produktach Apple

– Za kilkanaście tygodni pojawi się w naszej ofercie Knox 2.0, zaprezentowany wstępnie w Barcelonie na Mobile World Congress – zapowiedział menedżer.

Co ciekawe, nowa wersja firmowego rozwiązania Koreańczyków, w przeciwieństwie do wersji 1.0, wspierać ma starsze modele niż Samsung Galaxy II i działać na urządzeniach największego konkurenta Koreańczyków – Apple.

Liczą na to klienci biznesowi Samsunga, którzy jakiś czas temu zainwestowali w smartfony lub tablety ze stajni amerykańskiej firmy. Należy do nich Grupa Lotos. – W naszej firmie z Knoksa korzysta około 50 urządzeń. Będzie ich więcej, ponieważ chcemy objąć nim również iPady, które mamy historycznie w firmie – mówił Łukasz Nowakowski, koordynator ds. teleinformatyki w Grupie Lotos.

Globalny dostawca przekonuje polskie firmy, że warto zadbać o zestaw aplikacji ze znanego źródła.  – Jeśli firmy nie posiadają w portfelu usług, użytkownicy znajdują sobie do nich inne dojście. To „obejście" niesie ze sobą zawsze ryzyko związane z brakiem bezpieczeństwa –  mówił Kosuniak. Przy okazji konferencji opublikowany został raport „Wykorzystanie technologii mobilnych w biznesie". Przepytano 2300 osób odpowiedzialnych za zakup lub zarządzanie urządzeniami mobilnymi w przedsiębiorstwach, a więc wyniki nie oddają stanu zaawansowania technologicznego wszystkich firm w kraju.

Reklama
Reklama

Elitarny tablet

Zdaniem analityków wyniki ankiety obrazują typowy wczesny etap adopcji technologii biznesowych, z jakim mieliśmy już do czynienia w przypadku pierwszej fali informatyzacji, a rosnące nasycenie urządzeniami mobilnymi w przedsiębiorstwach powoduje, że znikają bariery dostępu do nowoczesnego sprzętu. Znakomita większość firm, które przebadano, zakupiła dla pracowników smartfony (tylko w 10 proc. przedsiębiorstw takich aparatów nie ma). Rośnie również odsetek firm (wynosi 44 proc.), w których narzędziem pracownika jest tablet.

Z badania wynika przy tym, że jest to nadal narzędzie elitarne. Urządzenie posiada zwykle mniej niż połowa zatrudnionych w firmach. Analitycy stwierdzili, że ze specjalnych aplikacji firmowych w sposób świadomy korzysta bardzo niewielu pracowników firm.

– Ciągle podstawową aplikacją biznesową (90 proc. wskazań – red.) wykorzystywaną na smartfonach, tabletach i innych urządzeniach jest poczta elektroniczna. Dalej jest przepaść. Musimy włożyć dość dużo wysiłku, aby tę sytuację zmienić i pokazać klientom, do czego można technologie mobilne wykorzystać. Chcemy pokazać przykłady, jak można zaprząc te rozwiązania do pracy w firmie – mówił Kosuniak.

Jak przekonywali prelegenci, dziś smartfon i tablet mogą pełnić w przedsiębiorstwach różnorakie funkcje. Firmy ubezpieczeniowe gromadzą dzięki nim zdjęcia szkód, firmy transportowe wyświetlają kierowcom zlecenia i trasy dojazdu, a magazyny prowadzić mogą inwentaryzację. Jako narzędzie płatności mają przed sobą ciągle potencjał. – Nadal 82 proc. bieżących transakcji odbywa się z udziałem gotówki – mówił Wojciech Pantkowski, dyrektor w Banku Pekao.

„Rzeczpospolita" jest partnerem medialnym SEMS.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki u.zielinska@rp.pl

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama