Niemieccy producenci zwiększyli eksport piwa do krajów pozaunijnych aż o 41 proc. Łagodna zima i wczesna wiosna sprawiły, że popyt na piwo w pierwszych miesiącach tego roku był wyjątkowo wysoki. Nawet na unijnym rynku browary zwiększyły sprzedaż o 2,8 proc. - wynika z opracowania Federalnego Urzędu Statystycznego.

W sumie niemieckie browary wyprodukowały 20,5 mln hektolitrów piwa w pierwszym kwartale tego roku - o 2,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2013 roku. Wzrósł eksport do krajów UE - o 2,3 proc. - do 2 mln hektolitrów. Natomiast eksport poza UE wzrósł aż o 41 proc.  - do 1,4 mln hektolitrów. Dane nie obejmują piwa produkowanego przez niemieckie browary poza UE oraz piwa bezalkoholowego oraz napojów słodowych.

Wiele niemieckich browarów musiało zdecydować się na zatrudnienie dodatkowych pracowników i wydłużyć czas pracy, by sprostać zamówieniom - informuje Niemiecki Związek Piwowarów. Najwięcej niemieckiego piwa eksportowane jest do Chin i USA. Niemieccy piwowarzy liczą na dalszy wzrost sprzedaży poza granicami UE.

Jednak na rodzimym rynku sprzedaż piwa spada z roku na rok, co analitycy tłumaczą zmniejszaniem się populacji oraz zmiana przyzwyczajeń i gustów niemieckich konsumentów.

W 2013 roku Niemcy wypili 94,6 mln hektolitrów piwa - to o niemal 2 mln mniej niż w 2012 roku, ale o 13,2 mln mniej niż w 2001 roku, kiedy to Niemcy wypili w sumie 107,8 mln hektolitrów piwa.