Od września przewoźnik planuje uruchomić przejazdy na trasach do Zgierza, a w późniejszym terminie do Koluszek, Łowicza i Kutna.
Tabor ŁKA stanowi obecnie sześć pojazdów szynowych Flirt3 wyprodukowanych przez firmę Stadler Polska. W sumie do przewoźnika ma trafić 20 takich nowoczesnych składów. Kolejnych 10 zostanie dostarczonych w październiku 2014 r., a ostatnie cztery - w lutym 2015 r.
Marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień podkreślił, że spełnia się oczekiwanie, że wymieniony zostanie tabor łódzkich kolei i, że w regionie pojawią się nowoczesne, sprawne pociągi. "To już nie tylko modernizacje, ale zakupy na dużą skalę. Właściwie to największa inwestycja w historii samorządu województwa łódzkiego" - zaznaczył Stępień.
Pociągi ŁKA mogą rozwijać maksymalną prędkość 160 km na godz. i pomieścić 254 pasażerów. Wagony są klimatyzowane i dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zamontowano w nich ergonomiczne fotele, kamery monitorujące wnętrze i otoczenie pojazdów oraz wyświetlacze LCD. Pojazdy wyróżniają niskie koszty eksploatacji oraz zużycie energii.
Na dworcu Łódź Kaliska działa już kasa ŁKA. Można kupować w niej bilety jednorazowe, a także elektroniczny okresowy Wspólny Bilet Aglomeracyjny. Dzięki temu z jednym biletem okresowym można podróżować nie tylko na trasach ŁKA i spółki Przewozy Regionalne, ale także komunikacją miejską w Łodzi, Zgierzu i Pabianicach. W okresie wakacyjnym dołączą do nich komunikacje miejskie Łasku, Zduńskiej Woli i Sieradza.
W związku z uruchomieniem ŁKA zbudowano lub przebudowano 24 perony na 14 przystankach oraz na trzech stacjach: Stryków, Głowno i Chociszew. Do września PKP PLK ma zakończyć modernizację trasy ze Zgierza do stacji Łódź Widzew.