Pod koniec meczu, w którym Urugwaj prowadził z Włochami 1:0 eliminując dawnych mistrzów świata z obecnego mundialu, Suarez zaatakował zębami ramię Włocha, zrobił to trzeci raz w swej karierze. Incydent stał się doskonałą okazją do wykorzystania w Internecie przez największe na świecie firmy.
"Gryź nasz Trident, nie piłkarzy" - zachęca producent gumy do żucia. "Hey luis16suarez.Następnym razem, gdy będziesz głodny, złap po prostu Snickersa" - proponuje producent czekoladowych batoników. "Odpuść, one się odkręcają" - wyjaśnia Bud Light sposób otwierania butelek z jego piwem, pod zdjęciem mężczyzny podobnego do Suareza, który usiłuje zębami zdjąć kapsel.
Wiele z haseł skierowano prosto do urugwajskiego piłkarza. mającego ponad 3 mln wielbicieli w Twitterze. "Cześć luis16suarez, jeśli jesteś naprawdę głodny, to czemu nie skorzystasz z gryza w BigMacu" - pyta McDonald's Uruguay. "Zalecamy szybkie płukanie po ugryzieniu Włocha" - radzi życzliwie producent płynów do pielęgnacji jamy ustanej Listerine.
Nawet amerykańska sieć domów towarowych JC Penney dołączyła do tego grona. "Kły ma pamiątkę, Urugwaju" pod zdjęciem małego chłopca w stroju wampira.
Sędzia nie zauważył incydentu, ale FIFA wszczęła postępowanie dyscyplinarne, które może zakończyć się długotrwałym wykluczeniem Suareza. Maksymalna kara wynosi zawieszenie na 24 mecze albo na 2 lata.