Po weryfikacji ofert nastąpi wybór najkorzystniejszej. Podpisanie umowy z wykonawcą zaplanowano na IV kwartał tego roku. Prace potrwają 19 miesięcy.
W ramach inwestycji powstanie odcinek drogi o długości 9,8 km pozwalający od strony zachodniej ominąć Lublin. Trasa rozpocznie się od zbudowanego już na przecięciu S12, S17 i S19 węzła Lublin Sławinek i zakończy na połączeniu w istniejącą DK 19 w Konopnicy. Powstaną dwa węzły: Lublin Szerokie (nazwa robocza Płouszowice, na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 830) oraz Lublin Węglin (nazwa robocza Konopnica, na skrzyżowaniu z przebudowanym odcinkiem drogi wojewódzkiej 747).
Wszyscy oferenci zadeklarowali wydłużenie gwarancji na roboty do 10 lat. Najniższa oferta wyniosła ok. 423,9 mln zł, a najwyższa ok. 510,3 mln zł.
Budowa obwodnic to ratunek dla korkujących się miast. W tym roku ruszył program inwestycji obejmujących także mniejsze miasta. Na 12 takich przedsięwzięć rząd wyda ok. 5 mld zł. Obwodnice Kościerzyny, Nysy, Kłodzka, Olsztyna, Góry Kalwarii, Jarocina i Ostrowa Wielkopolskiego będą gotowe w 2017 roku, o rok krócej potrwa budowa obwodnic Bełchatowa, Wielunia i Inowrocławia. Dopiero w 2018 roku będzie gotowa obwodnica Sanoka, za to w przyszłym roku zakończy się budowa obwodnicy Brodnicy.
Do budowy obwodnic ustawiła się kolejka chętnych – nawet po kilkanaście firm do poszczególnych inwestycji. Tej wysokiej frekwencji trudno się dziwić: od 3 lat liczba przetargów gwałtownie spada. W latach 2011-2012 ogłoszono tylko 6 postępowań wartych łącznie niecałe 1,5 mld zł. Program budowy obwodnic zatwierdzony przez rząd na początku października 2013 roku jest więc dla firm budowlanych niczym manna z nieba. Choć poszczególne kontrakty nie są imponujące: większość zamyka się w przedziale 250-350 mln złotych.