Polska firma stworzyła aplikację dla NASA

Firma Immersion z Warszawy, działająca w segmencie Augmented Reality i Virtual Reality, wypuściła aplikację, którą opracowała z NASA oraz instytutem Smithsonian. Aplikacja powstała z okazji 50. rocznicy lądowania na Księżycu.</p><p>Polska aplikacja dla NASA

Aktualizacja: 16.07.2019 17:00 Publikacja: 16.07.2019 15:55

Polska firma stworzyła aplikację dla NASA

Foto: Bloomberg

Aplikacja „Apollo's Moon Shot AR” jest dostępna w Sklepie Google Play oraz AppStore. Pozwala na symulację startu rakiety na ekranie telefonu, obejrzenie wnętrza kapsuły, w której Neil Armstrong i Buzz Aldrin lądowali na Księżycu oraz zagranie w gry zręcznościowe. Specjalna nakładka daje możliwość zrobienia sobie zdjęcia w skafandrze kosmicznym. Można również obejrzeć fragmenty programu „Apollo’s Moon Shot ” przygotowanego przez Smithsonian Channel.

– Odezwał się do nas Instytut Smithsonian – mówi Bartosz Rosłoński, wiceprezes Immersion. – Współpracowaliśmy z nim już wcześniej, przy projekcie filmu 360 stopni o chińskich pandach. Później instytut zaczął kolejny projekt z NASA. Rozwój tej aplikacji trwał około czterech miesięcy, a jej premiera oczywiście zbiegła się z 50. rocznicą lądowania na Księżycu – dodaje Rosłoński. – Smithsonian przygotował również serial dokumentalny o lądowaniu, więc nasza aplikacja pełni także funkcje marketingowe. Mamy nadzieję, że będzie to początek kolejnych kontraktów i umów. Aplikacja została wysłana do wszystkich amerykańskich ambasad na świecie, w ramach świętowania 50 rocznicy – chwali się Rosłoński.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Najmniejsze firmy zalegają ze spłatą 5,5 mld zł
Biznes
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Biznes
Pięć powodów, dlaczego obrona w Izraelu jest skuteczniejsza od tej w Ukrainie
Biznes
Zaczyna się wojna sieci komórkowych o turystów. Orange kusi pakietami we Flex
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Zmarł Leonard Lauder, twórca światowego sukcesu koncernu Estée Lauder