Dwa kolejne odcinki S17, stanowiące północnowschodnią obwodnicę Lublina, zostaną udostępnione do użytkowania już w październiku.
Budowa drogi S17 od Kurowa do Piask podzielona jest na pięć kontraktów. Kierowcy jeździli już na dwóch skrajnych odcinkach: końcowego, od Lublina w kierunku Piask oraz początkowego od węzła Kurów Zachód do węzła Jastków o łącznej długości 36,4 km. Dziś do użytku oddany został odcinek o długości 7,7 km wraz z 2-kilometrowym łącznikiem prowadzącym do granic Lublina i przedłużenia al. Solidarności. W efekcie Lublin zyskał nową, bezpieczną i komfortową trasę prowadzącą do drogi ekspresowej S17.
Wraz z oddaniem dwóch kolejnych odcinków, stanowiących północnowschodnią obwodnicę o długości 22,4 km, ruch tranzytowy będzie mógł ominąć centrum Lublina. Na początku października kierowcy będą mogli skorzystać z odcinka pomiędzy węzłami Lublin Rudnik i Lublin Felin, czyli wschodniej części obwodnicy od wylotu drogi krajowej nr 19 w kierunku Lubartowa do funkcjonującego już fragmentu S17. Pod koniec października kierowcy pojadą północną częścią obwodnicy pomiędzy węzłami Lublin Sławinek i Lublin Rudnik już całą, blisko 70-kilometrową trasę szybkiego ruchu. Umowę na budowę odcinka pomiędzy węzłami Jastków i Lublin Sławinek podpisano 9 czerwca 2011 roku. Budowa wydłużyła się za sprawą dodatkowych prac na nasypie przez dolinę Ciemięgi. Część ziemnej konstrukcji rozebrano zastępując ją styropianem. Nad jednym z przepustów stanowiących przejście dla małych zwierząt i płazów zbudowano specjalną żelbetową płytę odciążającą posadowioną na palach. Prace ukończono 28 sierpnia br. Wartość inwestycji wyniosła 484,5 mln zł. Zbudowano 10,2 km drogi ekspresowej (w obrębie węzła Lublin Sławinek także S19), 2 km łącznika do granic Lublina, blisko 13 km dróg serwisowych dla obsługi ruchu lokalnego.
Sam węzeł Lublin Sławinek, na przez który będą przebiegały trzy drogi ekspresowe (12, 17 i 19) zajmuje powierzchnię blisko 47,7 hektarów.