Daimler wyjaśnił, że kupi ten udział za pośrednictwem swego działu samochodów wyczynowych Mercedes-AMG i otrzyma miejsce w radzie dyrektorów Agusty — legendarnej firmy w sporcie motorowym, która zdobyła co najmniej 75 tytułów mistrzów świata w kategorii kierowców i projektantów. Niemcy nie ujawnili warunków finansowych umowy.
Współpraca obu marek obecnych w segmencie premium obejmie marketing i sprzedaż. Firma ze Stuttgartu zawarła umowę po podobnym posunięciu Volkswagena, który w 2012 r. kupił za 860 mln euro włoską firmę Ducati. Udział w Aguście da Daimlerowi dostęp do całej gamy wysoko wyczynowych silników 3-cylindrowych, które Włosi zaprojektowali dla swych supermotocykli.
Zainteresowanie lekkimi jednostkami napędowymi wzrosło wraz z zaostrzaniem norm skażenia środowiska, które zmuszają producentów do większego korzystania z mniejszych silników, uważanych za uzupełnienie oferty obejmującej silniki elektryczne i hybrydowe. Na salonie w Paryżu Volkswagen pokazał mocno zaawansowany technicznie samochód XL Sport z 2-cylindrowym silnikiem Ducati osiągającym moc 200 koni. BMW także korzysta z 3-cylindrowego silnika w hybrydzie i8, obecnie jednym z najsłynniejszych aut sportowych w ofercie z Bawarii. BMW produkuje też doskonale jednoślady.
Odrodzenie Agusty
MV Agusta mocno ograniczyła działalność w latach 70 i odrodziła się w 1992 r. dzięki przedsiębiorcy motocyklowemu Claudio Castiglioni i znanemu projektantowi Massimo Tamburini, którzy stworzyli supermotocykl F4. Jeden egzemplarz należy do króla Juana Carlosa i został wystawiony w Muzeum Guggenheima w Bilbao.
W ciągu ostatnich 10 lat marka znalazła się jednak kilka razy w trudnej sytuacji finansowej, przechodziła z rąk do rąk, jej właścicielami były m. in. Harley-Davidson i malezyjska państwowa firma samochodowa Proton. W 2010 r. została ponownie wykupiona przez Castiglionego na krótko przed jego śmiercią, teraz kieruje nią jego syn.