Daimler wchodzi do włoskiej

Daimler kupi 25 proc. udziałów we włoskim producencie motocykli MV Agusta w ramach długoterminowej umowy o współpracy, która da grupie z Niemiec dostęp do lekkich silników 3-cylindrowych.

Publikacja: 01.11.2014 17:38

Daimler wyjaśnił, że kupi ten udział za pośrednictwem swego działu samochodów wyczynowych Mercedes-AMG i otrzyma miejsce w radzie dyrektorów Agusty — legendarnej firmy w sporcie motorowym, która zdobyła co najmniej 75 tytułów mistrzów świata w kategorii kierowców i projektantów. Niemcy nie ujawnili warunków finansowych umowy.

Współpraca obu marek obecnych w segmencie premium obejmie marketing i sprzedaż. Firma ze Stuttgartu zawarła umowę po podobnym posunięciu Volkswagena, który w 2012 r. kupił za 860 mln euro włoską firmę Ducati. Udział w Aguście da Daimlerowi dostęp do całej gamy wysoko wyczynowych silników 3-cylindrowych, które Włosi zaprojektowali dla swych supermotocykli.

Zainteresowanie lekkimi jednostkami napędowymi wzrosło wraz z zaostrzaniem norm skażenia środowiska, które zmuszają producentów do większego korzystania z mniejszych silników, uważanych za uzupełnienie oferty obejmującej silniki elektryczne i hybrydowe. Na salonie w Paryżu Volkswagen pokazał mocno zaawansowany technicznie samochód XL Sport z 2-cylindrowym silnikiem Ducati osiągającym moc 200 koni. BMW także korzysta z 3-cylindrowego silnika w hybrydzie i8, obecnie jednym z najsłynniejszych aut sportowych w ofercie z Bawarii. BMW produkuje też doskonale jednoślady.

Odrodzenie Agusty

MV Agusta mocno ograniczyła działalność w latach 70 i odrodziła się w 1992 r. dzięki przedsiębiorcy motocyklowemu Claudio Castiglioni i znanemu projektantowi Massimo Tamburini, którzy stworzyli supermotocykl F4. Jeden egzemplarz należy do króla Juana Carlosa i został wystawiony w Muzeum Guggenheima w Bilbao.

W ciągu ostatnich 10 lat marka znalazła się jednak kilka razy w trudnej sytuacji finansowej, przechodziła z rąk do rąk, jej właścicielami były m. in. Harley-Davidson i malezyjska państwowa firma samochodowa Proton. W 2010 r. została ponownie wykupiona przez Castiglionego na krótko przed jego śmiercią, teraz kieruje nią jego syn.

Producent motocykli zatrudniający 260 osób w centrali nad Lago di Varese w północnych Włoszech ma gamę modeli z silnikami 3- i 4-cylindrowymi o pojemności od 675 do 1100 ccm.

Prezes Mercedesa-AMG, Tobias Moers oświadczył:

— W MV Agusta znaleźliśmy doskonałego partnera jednośladów dla Mercedesa-AMG. To partnerstwo zapewnia nam wejście w świat entuzjastów dodatkowego wyczynu. Szef rady dyrektorów i prezes Agusty, Giovanni Castiglioni uznał, że Mercedes-AMG pomoże jego firmie w dalszej ekspansji na świecie i w przyspieszeniu jej rozwoju.

Umowa podlega zatwierdzeniu przez odpowiednie organy ds. konkurencji, co powinno nastąpić pod koniec listopada.

Daimler wyjaśnił, że kupi ten udział za pośrednictwem swego działu samochodów wyczynowych Mercedes-AMG i otrzyma miejsce w radzie dyrektorów Agusty — legendarnej firmy w sporcie motorowym, która zdobyła co najmniej 75 tytułów mistrzów świata w kategorii kierowców i projektantów. Niemcy nie ujawnili warunków finansowych umowy.

Współpraca obu marek obecnych w segmencie premium obejmie marketing i sprzedaż. Firma ze Stuttgartu zawarła umowę po podobnym posunięciu Volkswagena, który w 2012 r. kupił za 860 mln euro włoską firmę Ducati. Udział w Aguście da Daimlerowi dostęp do całej gamy wysoko wyczynowych silników 3-cylindrowych, które Włosi zaprojektowali dla swych supermotocykli.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca