Zwiększyła się o niemal 30 proc.

Marka należąca do firmy CEDC ze sprzedażą sięgającą 46,8 mln litrów, została siódmą największą marką wódki na świecie. Biorąc pod uwagę wszystkie trunki w zestawieniu jest ona 40 największą marką wśród alkoholi świata – podaje CEDC. Żubrówkę można dziś kupić w blisko 70 krajach.

W pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się wódek – na miejscu 9. – znalazła się Czysta de luxe należąca do grupy Stock Spirits. W 2014 r. jej sprzedaż zwiększyła się o 0,5 proc. Czysta de luxe zajęła  48 miejsce wśród wszystkich największych marek alkoholowych. W zestawieniu tym na 67. pozycji jest Krupnik firmy Belvedere, a na 98. Lubelska także należąca do Stocka.

Najpopularniejszą wódką świata jest Smirnoff grupy Diageo. Na podium znalazły się Absolut Pernod Ricard oraz Chlebny Dar firmy Bayadera z Ukrainy.

Polska jest czwartym największym rynkiem wódki na świecie. Wyprzedzają nas Rosja, USA i Ukraina. W 2013 roku (nowszych danych jeszcze nie ma) unijne kraje sprzedały poza Wspólnotę mocne trunki za 10 mld euro, z czego na wódki przypadło 11 proc. W tym czasie eksport polskiej wódki – w tym na rynek unijny – sięgnął ok. 120 mln euro.