Aktualizacja: 07.04.2015 10:48 Publikacja: 07.04.2015 10:48
Foto: Bloomberg
Przeżywający problemy finansowe holenderski koncern (cztery kolejne lata przynosiły straty) już dwa lata temu miał być sprzedany, jednak wówczas na drodze do finalizacji transakcji stanął regulator. Amerykański UPS (United Parcel Service) położył wtedy na stole niemal 7 mld dol. Zakup TNT przez FedEx to jedna z najważniejszych akwizycji w branży kurierskiej.
Amerykanie – dzięki niej – istotnie zwiększą swoją pozycję rynkową w Europie, w tym w Polsce, gdzie już w 2012 r. kupili polskiego operatora kurierskiego – spółkę Opek. W naszym kraju połączone aktywa obu spółek dadzą firmie FedEx piąte miejsce pod względem przychodów, z udziałem na poziomie 10 proc. Liderami w segmencie paczek są DPD (26 proc.), który w ubiegłym roku przejął Siódemkę, UPS (18 proc.), DHL (17 proc.) i Poczta Polska (15 proc.).
Najważniejsze wydarzenia i trendy przeszłego roku. Już 18 grudnia specjalny dodatek Perspektywy 2025.
Jest środa, 11 grudnia, a w dzisiejszym odcinku „Twój Biznes” Bartłomiej Kawałek omawia najważniejsze wydarzenia gospodarcze.
Nie jest prawdą, że sąd zablokował mój majątek - zapewnił w oświadczeniu założyciel Polsatu. Potwierdza, że do rad jego fundacji wszedł kurator wskazany przez sąd w Liechtensteinie. Decyzje podjęte przy jego udziale są dla biznesmena korzystne.
Liderzy wyznaczający trendy w komunikacji marketingowej nagrodzeni! Konkurs Dyrektor Marketingu Roku od 13 lat docenia działania wyróżniających się strategów marketingu w Polsce. Wśród grona laureatów znajdują się znane i szanowane nazwiska oraz wschodzące gwiazdy sceny marketingowej. W dniu 4 grudnia 2024 w Warszawie podczas uroczystej gali w Hotelu Renaissance poznaliśmu laureatów Konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024.
Bank zachęca rodziców do wprowadzenia swoich dzieci w świat finansów. W prezencie można otrzymać 200 zł dla dziecka oraz voucher na 100 zł dla siebie.
Znamy zwycięzców 22. edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Jury przyznało łącznie aż 101 nagród – 23 Złote, 39 Srebrnych oraz 39 Brązowych Spinaczy. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” trafił do agencji 38 Content Communication. Nagrodę Redakcji RP.pl otrzymał w tym roku projekt Prymus – kampania „Otwarci na zmianę” autorstwa 180heartbeats + JUNG v MATT oraz monday comms.
Choć rynek kurierski nad Wisłą rozgrzany jest do czerwoności, to mniejsze podmioty z branży ledwo zipią. Aż 78 proc. działalności gospodarczych w tym sektorze znajduje się w słabej lub wręcz bardzo złej kondycji – dowiedziała się „Rzeczpospolita”.
UPS zapowiedział, że zwolni 12 000 pracowników i opublikował prognozę przychodów na ten rok, która spowodowała gwałtowny spadek akcji spółki.
Wśród instytucjonalnych klientów branży kurierskiej rośnie znaczenie przemysłu motoryzacyjnego. Pomimo gospodarczych zawirowań, to ważny klient dla globalnych firm logistycznych.
W trzecim kwartale UPS zanotował potężne spadki przychodów i zysku. Kurierski gigant musi zdobyć nowy segment rynku.
Sklepy notują spadki w internetowych zakupach, maleje liczba kurierskich przesyłek lotniczych
Niektórzy operatorzy kurierscy widzą poprawę i sygnalizują rosnące przychody oraz lepsze wyniki na koniec 2023 roku.
Lider rynku kurierskiego, UPS, zbiera krytykę i wygląda na to, że inwestorzy są rozczarowani wiodącą firmą kurierską, która nie rozwija sieci dostaw paczek.
Wyniki z marca trzech globalnych graczy rynku przesyłek kurierskich dają nadzieję na lekką poprawę w drugiej połowie roku. Możliwe, że wśród konsumentów najgorsze już minęło.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas