Pierwotna oferta publiczna zostanie ogłoszona w IV kwartale 2015 r., akcje będą notowane na giełdzie w Niemczech, gdzie dział ten ma swoją centralę.

Agencja Reutera podała w kwietniu, że Bombardier szuka sposobów pozyskania gotówki dla swego działu Bombardier Transportation, ponieważ firma boryka się z przekroczonym budżetem w dziale lotniczym. W 2001 r. Bombardier kupił od DaimleraChryslera producenta taboru szynowego Adtranz.

Kanadyjczycy uprzedzili jednocześnie o możliwości zmniejszenia produkcji największych samolotów dyspozycyjnych, Global 5000 i Global 6000 z powodu małego popytu. Zysk kwartalny z ich sprzedaży był bez zmiany w I kwartale, ale liczba zamówień zmalała do 19 z 45. Prezes Alain Bellemare stwierdził, że problem znajduje się w samym programie tych maszyn. — Zyskaliśmy znaczącą obecność w Rosji, Chinach, Ameryce Łacińskiej, ale te rynki były słabsze od tego, co chcielibyśmy widzieć — stwierdził. Firma zastanawia się nad wpływem tym zmian na jej załogę.

Dział kolejowy

Bombardier Transportation będzie nadal kontrolowany przez firmę matkę z Montrealu i zaliczany do jej bilansu. — Chcę powiedzieć bardzo jasno: Bombardier Transportation nie jest na sprzedaż. Podoba nam się ta działalność i pozostanie częścią Bombardiera — podkreślił.

Dwie największe w Chinach firmy taboru kolejowego prowadziły z Kanadyjczykami dyskusje o kupnie udziału kontrolnego w tym dziale, ale wszelkie ich oferty wywołałyby sprzeciwy polityczne i zaszkodziły sytuacji finansowej Bombardiera. Firma ta nie wyklucza takiej umowy w przyszłości, ale zwróciła uwagę, że oferta publiczna zapewni jej elastyczność, jeśli zechce uczestniczyć w konsolidacji tego sektora. Zysk netto tego działu zmalał do 100 mln dolarów ze 115 mln rok temu, obroty wzrosły o 1 proc. do 4,4 mld dolarów.