Fiński producent sprzętu sieciowego po ogłoszeniu w kwietniu zamiaru przejęcia za 15,6 mld euro rywala Alcatel-Lucent przystąpił do strategicznego przeglądu swego działu produkcji map, uruchamiając procedurę aukcji, która przeciwstawiła firmom samochodowym oferentów Internetu w rodzaju Ubera i Baidu.
Przedstawiciel sektora finansowego poinformował anonimowo, że General Atlantic byłby zainteresowany kupnem 30 proc. udziałów w konsorcjum utworzonym przez firmy samochodowe, ale dokładnych proporcji jeszcze nie ustalono i mogą się ostatecznie zmienić. Inna osoba podała, że każda z 3 firm samochodowych byłaby gotowa wyłożyć po 700 mln euro, ale ich ostatecznych udziałów także nie sprecyzowano.
Wymieniona trójka nie otrzymała jeszcze odpowiedzi Nokii i czeka na nią, a wtedy zastanowi się nad podwyższeniem oferty.
— Górną granicą jest zasadniczo koszt produkowania takich map innymi sposobami, w partnerstwie z innym graczem albo samodzielnie — stwierdził przedstawiciel sektora motoryzacji.
Firmy samochodowe byłyby skłonne dokooptować do konsorcjum podmioty finansowe, ale pod warunkiem, że same zachowają kontrolę nad przejętymi aktywami. Nie ma sztywnego terminu składania końcowych ofert, ale cała procedura jest w końcowym etapie i jest to kwestia raczej dni niż tygodni. Cała trójka, a także Nokia odmówiły skomentowania tych informacji, podobnie partner z Greenwich (Conn.).