Internauci będą mogli odbierać przesyłki siedem dnia w tygodniu od 6 rano do 23. Jak zapewniają w Tba, paczka zostanie dostarczona już następnego dnia od momentu nadania, z opcją śledzenia przesyłki na stronie tba.pl. – Gdy paczka znajdzie się w wybranym punkcie, klient zostaje powiadomiony o tym fakcie wiadomością sms i e-mail. Najważniejszą zaletą punktów odbioru w sklepach Żabka i Freshmarket są dogodne lokalizacje. Aż 8 mln klientów zamieszkuje w promieniu zaledwie 300 metrów od delikatesów tej sieci – tłumaczy Kamila Michnowska, project manager Tba Express.

Operatorzy deklarują, że usługa odbioru przesyłek w delikatesach zostanie uruchomiona jeszcze w czerwcu w większości punktów sieci Żabka.

– Wdrożenie kolejnych punktów odbioru rozpoczniemy niezwłocznie w większości sklepów, zaś we wszystkich 4 tys. delikatesów pod marką Żabka i Freshmarket usługa zostanie udostępniona najpóźniej do końca listopada 2015 roku. Opcja dostarczania e-zakupów do delikatesów spotkała się z dużym zainteresowaniem wśród klientów biznesowych. Aktualnie prowadzimy rozmowy z kolejnymi sklepami internetowymi, jak również z sieciami detalicznymi oferującymi zakupy w formule „click & collect" – dodaje przedstawicielka Tba.

Firma rozwija poza tym sieć tzw. magazynów rozproszonych, zlokalizowanych w dużych i średnich miastach w całym kraju. – Uruchomienie nowych oddziałów w całej Polsce istotnie zwiększy przepustowość, a także zapewni efektywne oferowanie usług kurierskich, przy wykorzystaniu własnych zasobów logistycznych – zaznacza Kamila Michnowska.

Według badania „E-Commerce w Polsce 2014. Gemius dla e-Commerce Polska", przeprowadzonego w marcu 2014 roku na grupie 1500 internautów, z możliwości robienia zakupów online korzysta 46 proc. użytkowników internetu. 69 proc. badanych deklaruje, że do częstszych zakupów przez internet zachęciłyby ich niższe koszty dostawy, zaś 38 proc. osób oczekuje szybszego dostarczania przesyłek.