Aktualizacja: 21.06.2015 11:26 Publikacja: 21.06.2015 11:11
Foto: Bloomberg
Zakład położony niedaleko miasta Kenitra na wybrzeżu zacznie w 2019 r. montować samochody małolitrażowe i subkompakty dla krajów Afryki i Bliskiego Wschodu — poinformował prezes Carlos Tavares po podpisaniu umowy inwestycyjnej w placu królewskim w Rabacie. Początkowa produkcja wyniesie 90 tys. sztuk rocznie i w miarę wzrostu sprzedaży dojdzie do 200 tys.
Planowana fabryka jest spóźnionym krokiem firmy z Paryża mającym rozwijać segment tańszych pojazdów i obecność na wschodzących rynkach, zmniejszając jej zaangażowanie w Europie Zachodniej, gdzie popyt jest raczej w zastoju, a koszty produkcji wysokie. Jest także potwierdzeniem rosnącego znaczenia Maroka jako kraju rozwijającego przemysł, któremu udało się przyciągnąć inwestycje w różne sektory, od motoryzacji po lotnictwo. Peugeot spodziewa się, że 60 proc. komponentów będzie powstawać na miejscu, z czasem ta proporcja wzrośnie do 80 proc. Gdy zakład osiągnie moc 200 tys. pojazdów, będzie zatrudniać 4,5 tys. ludzi.
Chatboty ze sztuczną inteligencją zmieniają sposób wydobywania informacji z internetu. Zachwiały pozycją najpopu...
Rząd Wielkiej Brytanii ogłosił „największy w historii” pakiet sankcji antyrosyjskich. Jego celem jest zwiększeni...
Zgodnie z oczekiwaniami nowym prezesem Polskiej Grupy Zbrojeniowej został Adam Leszkiewicz. Wygrał konkurs, któr...
Adam Leszkiewicz zrezygnował z pełnienia funkcji prezesa zarządu Grupy Azoty - podała spółka. Leszkiewicz w złoż...
USA i Wielka Brytania podpiszą nową umowę handlową, RPP tnie stopy procentowe, co może ożywić rynek mieszkaniowy...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas