Używane Volkswageny nie tracą na aferze

Afera w Volkswagenie nie zniechęca do zakupu produkowanych przez koncern samochodów oferowanych na polskim rynku wtórnym.

Publikacja: 11.11.2015 11:27

Używane Volkswageny nie tracą na aferze

Foto: 123rf.com

W popularnym serwisie transakcyjnym OtoMoto, auta niemieckiego producenta zajmują trzy pierwsze miejsca pod względem popularności wyszukiwania. W trzecim kwartale tego roku najwięcej osób zainteresowanych było kupnem Audi A4, Volkswagena Golfa i Volkswagena Passata. Volkswagen okazał się także najczęściej wyszukiwaną w serwisie OtoMoto marką. Na drugim miejscu znalazło się Audi.

O ile preferencje co do marek i modeli na szczytach rankingu niewiele się zmieniają – dopiero w ostatnim kwartale Golf zamienił się miejscami z Audi, o tyle już od pewnego czasu widoczne jest słabnące zainteresowanie samochodami z silnikami diesla. Rekordowy popyt na silniki wysokoprężne otoMoto odnotowało pięć lat temu: w 2010 roku trzy czwarte poszukujących w serwisie samochodów wybierało auta z takim właśnie napędem. Jednak gdy cena oleju napędowego zaczęła rosnąć i z poziomu poniżej 4 złotych dotarła do rekordowych 5,8 złotych w styczniu 2012, popyt na Diesla spadał i w statystykach w marcu 2013 roku pierwszy raz większość zapytań w wyszukiwarce dotyczyła silników benzynowych. W ubiegłym roku diesla preferowało jeszcze 37 proc. osób zainteresowanych kupnem samochodu. Natomiast w trzecim kwartale obecnego roku diesle straciły jednak 7 proc. rynku, a silniki benzynowe umocniły pozycję z 46,6 procentami wszystkich zapytań potencjalnych kupujących.

Nieznacznie zmalało zainteresowanie samochodami zasilanymi autogazem. W 2013 roku tym alternatywnym paliwem zainteresowanych było 26 procent poszukujących używanych samochodów, natomiast w roku ubiegłym już 22 procent. - Trzeci kwartał 2015 roku przyniósł wyhamowanie trendu spadkowego. Obecnie takie modele budzą zainteresowanie wśród 21,8 proc. kupujących – informuje Aleksandra Kubicka z OtoMoto.

Pod względem ceny najwięcej osób – 42 proc. - poszukiwało samochodów kosztujących mniej niż 20 tys. złotych. Autami z ceną powyżej 25 tys. interesowało się 28 proc. poszukujących używanego pojazdu. Tymczasem jeszcze trzy lata temu najczęściej poszukiwanymi w OtoMoto były samochody za mniej niż 5 tys. zł.

Należy się spodziewać, że niezależnie od afery z pomiarami spalin, prywatny import używanych samochodów z zagranicy w tym roku okaże się wyższy niż rok wcześniej. Już w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2015 roku liczba sprowadzonych samochodów używanych z zagranicy sięgnęła 411,5 tys. sztuk. To prawie 30 tys. więcej niż w tym samym czasie przed rokiem.

Zdecydowana większość oferowanych aut to samochody sprowadzane z zagranicy, o niewiadomym przebiegu, bardzo często po kolizjach lub poważnych wypadkach. Auta z polskich salonów, z udokumentowaną historią serwisową, którą można sprawdzić w systemie ASO, sprawdzone technicznie przez autoryzowane serwisy marki, liczone są w sztukach. I są o co najmniej kilka tysięcy złotych droższe.

W popularnym serwisie transakcyjnym OtoMoto, auta niemieckiego producenta zajmują trzy pierwsze miejsca pod względem popularności wyszukiwania. W trzecim kwartale tego roku najwięcej osób zainteresowanych było kupnem Audi A4, Volkswagena Golfa i Volkswagena Passata. Volkswagen okazał się także najczęściej wyszukiwaną w serwisie OtoMoto marką. Na drugim miejscu znalazło się Audi.

O ile preferencje co do marek i modeli na szczytach rankingu niewiele się zmieniają – dopiero w ostatnim kwartale Golf zamienił się miejscami z Audi, o tyle już od pewnego czasu widoczne jest słabnące zainteresowanie samochodami z silnikami diesla. Rekordowy popyt na silniki wysokoprężne otoMoto odnotowało pięć lat temu: w 2010 roku trzy czwarte poszukujących w serwisie samochodów wybierało auta z takim właśnie napędem. Jednak gdy cena oleju napędowego zaczęła rosnąć i z poziomu poniżej 4 złotych dotarła do rekordowych 5,8 złotych w styczniu 2012, popyt na Diesla spadał i w statystykach w marcu 2013 roku pierwszy raz większość zapytań w wyszukiwarce dotyczyła silników benzynowych. W ubiegłym roku diesla preferowało jeszcze 37 proc. osób zainteresowanych kupnem samochodu. Natomiast w trzecim kwartale obecnego roku diesle straciły jednak 7 proc. rynku, a silniki benzynowe umocniły pozycję z 46,6 procentami wszystkich zapytań potencjalnych kupujących.

Biznes
Porozumienie USA–Ukraina. Wyzwanie demograficzne przed nami
Biznes
Poczta Polska staje na nogi? Wyraźna poprawa wyników
Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne