Używane Volkswageny nie tracą na aferze

Afera w Volkswagenie nie zniechęca do zakupu produkowanych przez koncern samochodów oferowanych na polskim rynku wtórnym.

Publikacja: 11.11.2015 11:27

Używane Volkswageny nie tracą na aferze

Foto: 123rf.com

W popularnym serwisie transakcyjnym OtoMoto, auta niemieckiego producenta zajmują trzy pierwsze miejsca pod względem popularności wyszukiwania. W trzecim kwartale tego roku najwięcej osób zainteresowanych było kupnem Audi A4, Volkswagena Golfa i Volkswagena Passata. Volkswagen okazał się także najczęściej wyszukiwaną w serwisie OtoMoto marką. Na drugim miejscu znalazło się Audi.

O ile preferencje co do marek i modeli na szczytach rankingu niewiele się zmieniają – dopiero w ostatnim kwartale Golf zamienił się miejscami z Audi, o tyle już od pewnego czasu widoczne jest słabnące zainteresowanie samochodami z silnikami diesla. Rekordowy popyt na silniki wysokoprężne otoMoto odnotowało pięć lat temu: w 2010 roku trzy czwarte poszukujących w serwisie samochodów wybierało auta z takim właśnie napędem. Jednak gdy cena oleju napędowego zaczęła rosnąć i z poziomu poniżej 4 złotych dotarła do rekordowych 5,8 złotych w styczniu 2012, popyt na Diesla spadał i w statystykach w marcu 2013 roku pierwszy raz większość zapytań w wyszukiwarce dotyczyła silników benzynowych. W ubiegłym roku diesla preferowało jeszcze 37 proc. osób zainteresowanych kupnem samochodu. Natomiast w trzecim kwartale obecnego roku diesle straciły jednak 7 proc. rynku, a silniki benzynowe umocniły pozycję z 46,6 procentami wszystkich zapytań potencjalnych kupujących.

Nieznacznie zmalało zainteresowanie samochodami zasilanymi autogazem. W 2013 roku tym alternatywnym paliwem zainteresowanych było 26 procent poszukujących używanych samochodów, natomiast w roku ubiegłym już 22 procent. - Trzeci kwartał 2015 roku przyniósł wyhamowanie trendu spadkowego. Obecnie takie modele budzą zainteresowanie wśród 21,8 proc. kupujących – informuje Aleksandra Kubicka z OtoMoto.

Pod względem ceny najwięcej osób – 42 proc. - poszukiwało samochodów kosztujących mniej niż 20 tys. złotych. Autami z ceną powyżej 25 tys. interesowało się 28 proc. poszukujących używanego pojazdu. Tymczasem jeszcze trzy lata temu najczęściej poszukiwanymi w OtoMoto były samochody za mniej niż 5 tys. zł.

Należy się spodziewać, że niezależnie od afery z pomiarami spalin, prywatny import używanych samochodów z zagranicy w tym roku okaże się wyższy niż rok wcześniej. Już w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2015 roku liczba sprowadzonych samochodów używanych z zagranicy sięgnęła 411,5 tys. sztuk. To prawie 30 tys. więcej niż w tym samym czasie przed rokiem.

Zdecydowana większość oferowanych aut to samochody sprowadzane z zagranicy, o niewiadomym przebiegu, bardzo często po kolizjach lub poważnych wypadkach. Auta z polskich salonów, z udokumentowaną historią serwisową, którą można sprawdzić w systemie ASO, sprawdzone technicznie przez autoryzowane serwisy marki, liczone są w sztukach. I są o co najmniej kilka tysięcy złotych droższe.

W popularnym serwisie transakcyjnym OtoMoto, auta niemieckiego producenta zajmują trzy pierwsze miejsca pod względem popularności wyszukiwania. W trzecim kwartale tego roku najwięcej osób zainteresowanych było kupnem Audi A4, Volkswagena Golfa i Volkswagena Passata. Volkswagen okazał się także najczęściej wyszukiwaną w serwisie OtoMoto marką. Na drugim miejscu znalazło się Audi.

O ile preferencje co do marek i modeli na szczytach rankingu niewiele się zmieniają – dopiero w ostatnim kwartale Golf zamienił się miejscami z Audi, o tyle już od pewnego czasu widoczne jest słabnące zainteresowanie samochodami z silnikami diesla. Rekordowy popyt na silniki wysokoprężne otoMoto odnotowało pięć lat temu: w 2010 roku trzy czwarte poszukujących w serwisie samochodów wybierało auta z takim właśnie napędem. Jednak gdy cena oleju napędowego zaczęła rosnąć i z poziomu poniżej 4 złotych dotarła do rekordowych 5,8 złotych w styczniu 2012, popyt na Diesla spadał i w statystykach w marcu 2013 roku pierwszy raz większość zapytań w wyszukiwarce dotyczyła silników benzynowych. W ubiegłym roku diesla preferowało jeszcze 37 proc. osób zainteresowanych kupnem samochodu. Natomiast w trzecim kwartale obecnego roku diesle straciły jednak 7 proc. rynku, a silniki benzynowe umocniły pozycję z 46,6 procentami wszystkich zapytań potencjalnych kupujących.

Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!