W 2016 r. po raz kolejny może zmaleć popyt na wódkę

W 2016 r. po raz kolejny może zmaleć popyt na czystą. Firmy ratunku szukają w eksporcie.

Publikacja: 12.01.2016 15:02

W 2016 r. po raz kolejny może zmaleć popyt na wódkę

Foto: Fotorzepa, MW Michał Walczak

- Rynek wódki w 2016 roku nieco się ustabilizuje, ale możemy spodziewać się dalszych spadków sprzedaży - mówi "Rzeczpospolitej" Ian Croxford, dyrektor operacyjny grupy Stock Spirits, wicelidera polskiego rynku wódki, właściciela np. Żołądkowej Gorzkiej i Lubelskiej. - Nadal odczuwamy bowiem skutki dyskryminującego alkohole mocne wzrostu podatku akcyzowego z 2014 roku - dodaje.

Stawka akcyzy na napoje spirytusowe zwiększyła się wówczas o 15 proc. Wzrost podatku był dla producentów wódki tym bardziej dotkliwy, że jej sprzedaż nie rosła już w 2013 roku. Po słabym 2014 roku, do przełomu nie doszło także w 2015 r. - Według niepełnych jeszcze danych rynkowych, rynek wódki spadł ilościowo rok do roku o ponad 2 proc. – informuje Krzysztof Kouyoumdjian, rzecznik firmy CEDC, lidera polskiego rynku wódki, do którego należą m.in. Żubrówka i Soplica. Jak jednak zaznacza, CEDC zwiększył wówczas swoją sprzedaż o ponad 25 proc.

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Biznes
Demograficzne wyzwania Polski: dzietność, migracje i przyszłość gospodarki
Biznes
Dodatkowe 26 mld zł na obronność zatwierdzone. Zgoda KE dla Polski
Biznes
Adam Bodnar i Leszek Balcerowicz na konferencji TEP
Biznes
Komputronik pozyskał inwestora. Kurs szybuje
Biznes
Jak obniżyć ceny mieszkań? Cła na nawozy i plan podatkowy Trumpa