Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 12.01.2016 15:02 Publikacja: 12.01.2016 15:02
Foto: Fotorzepa, MW Michał Walczak
- Rynek wódki w 2016 roku nieco się ustabilizuje, ale możemy spodziewać się dalszych spadków sprzedaży - mówi "Rzeczpospolitej" Ian Croxford, dyrektor operacyjny grupy Stock Spirits, wicelidera polskiego rynku wódki, właściciela np. Żołądkowej Gorzkiej i Lubelskiej. - Nadal odczuwamy bowiem skutki dyskryminującego alkohole mocne wzrostu podatku akcyzowego z 2014 roku - dodaje.
Stawka akcyzy na napoje spirytusowe zwiększyła się wówczas o 15 proc. Wzrost podatku był dla producentów wódki tym bardziej dotkliwy, że jej sprzedaż nie rosła już w 2013 roku. Po słabym 2014 roku, do przełomu nie doszło także w 2015 r. - Według niepełnych jeszcze danych rynkowych, rynek wódki spadł ilościowo rok do roku o ponad 2 proc. – informuje Krzysztof Kouyoumdjian, rzecznik firmy CEDC, lidera polskiego rynku wódki, do którego należą m.in. Żubrówka i Soplica. Jak jednak zaznacza, CEDC zwiększył wówczas swoją sprzedaż o ponad 25 proc.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Po prawie dwóch latach postępowania sądowego powodowie nie osiągnęli rezultatów, a ich argumenty prawne wydają s...
To pierwszy raz, gdy Polak znalazł się w gronie najlepszych dyrektorów zarządzających na świecie. Jest nim Jacek...
- Grupa Bumech, która jest m.in. właścicielem kopalni węgla PG Silesia w Czechowicach-Dziedzicach, zamierza wspó...
Zarówno Microsoft jak i Meta opublikowały lepsze wyniki za drugi kwartał, niż oczekiwano. Ich akcje mocno zyskiw...
Po 22 latach zrezygnował ze stanowiska prezesa Amiki, choć nadal jest głównym akcjonariuszem spółki. W pożegnaln...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas