Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 19.10.2016 15:18 Publikacja: 19.10.2016 14:04
Foto: 123rf.com
Lokalne władze podpisały w środę pilotażowy program rozwoju sieci autonomicznych autobusów bez kierowców. Pomysł ten jest motywowany ograniczeniami miasta-państwa z tytułu powierzchni oraz siły roboczej. Singapur wpisuje się w globalną ideę rozwoju tej technologii i od razu chce, aby ten trend miał widoczne efekty.
Władze gęsto zaludnionej metropolii chcą zachęcić jej mieszkańców, aby korzystali z przyjaznej komunikacji publicznej czy też usług wspólnych przewozów samochodowych w trosce o klimat i przejezdność ulic. Lokalny operator transportu publicznego (LTA – Land Transport Authority) rozpoczął współpracę z Nanyang Technological University. Na początku LTA przekazał uczelni dwa autobusy hybrydowe, aby ta wyposażyła je w zestawy czujników i system autonomicznego sterowania. Tydzień wcześniej singapurskie władze, sondowały zastosowania autonomicznych pojazdów użyteczności publicznej (np.: do czyszczenia ulic).
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Szwecja zgłosiła kandydaturę Jespera Brodina, byłego prezesa meblowego giganta IKEA, na stanowisko komisarza ONZ...
W Egipcie podpisano porozumienie pokojowe kończące konflikt w Strefie Gazy. Apple uruchamia elektrownię wiatrową...
Uczestnicy debaty zgodnie ostrzegali przed nieproporcjonalnym charakterem nowelizacji ustawy o krajowym systemie...
Napięcia między USA a Chinami rosną, polski program Orka zbliża się do rozstrzygnięcia, a europejski przemysł na...
Będę stał na straży wolności słowa i wartości demokratycznych, o które przecież jeszcze nie tak dawno walczyliśm...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas