Lokalne władze podpisały w środę pilotażowy program rozwoju sieci autonomicznych autobusów bez kierowców. Pomysł ten jest motywowany ograniczeniami miasta-państwa z tytułu powierzchni oraz siły roboczej. Singapur wpisuje się w globalną ideę rozwoju tej technologii i od razu chce, aby ten trend miał widoczne efekty.
Władze gęsto zaludnionej metropolii chcą zachęcić jej mieszkańców, aby korzystali z przyjaznej komunikacji publicznej czy też usług wspólnych przewozów samochodowych w trosce o klimat i przejezdność ulic. Lokalny operator transportu publicznego (LTA – Land Transport Authority) rozpoczął współpracę z Nanyang Technological University. Na początku LTA przekazał uczelni dwa autobusy hybrydowe, aby ta wyposażyła je w zestawy czujników i system autonomicznego sterowania. Tydzień wcześniej singapurskie władze, sondowały zastosowania autonomicznych pojazdów użyteczności publicznej (np.: do czyszczenia ulic).
Do pełnej automatyzacji motoryzacji w Singapurze potrzeba jeszcze wiele czasu i pozytywnych testów. Niedawno w zachodniej części miasta, jak donoszą lokalne media autonomiczna taksówka miała kolizję z ciężarówką przy zmianie pasa ruchu. Dostawca technologii nuTonomy, który prowadzi testy od sierpnia br. bada okoliczności zdarzenia.