To pierwszy od co najmniej dwóch dekad okręt wojenny zaprojektowany i zbudowany wyłącznie polskimi siłami.
W wieloletnich planach modernizacji marynarki MON przewiduje budowę trzech niszczycieli min typu Kormoran II. Łączną wartość inwestycji oszacowano na 1,3 mld zł.
Kadłub pionierskiej jednostki w trudnej technologii wykorzystującej stal amagnetyczną, nie przekraczając kontraktowych terminów, wykonała prywatna stocznia Remontowa Shipbuilding z grupy Remontowa Holding.
Powrót do korzeni
– Wojskowy projekt to nasze oczko w głowie. Po ponad 20 latach wracamy do korzeni grupy Remontowa Holding. Stoi za nią potencjał i doświadczenie dawnej gdańskiej Stoczni Północnej, w której od lat 50. XX w. projektowano i budowano desantowce, okręty rakietowe i logistyczne dla własnej marynarki i na eksport. To chyba naturalne, że firma, która zebrała doświadczenia przy budowach 400 wojskowych jednostek, chce teraz uczestniczyć w modernizacji Marynarki Wojennej – mówił w zeszłym roku po wodowaniu pierwszego kormorana Andrzej Wojtkiewicz, szef Remontowa Shipbuilding.
Gdańska grupa to obecnie jeden z największych kompleksów stoczniowych w Europie, z własnym biurem projektowo-konstrukcyjnym i 20 spółkami produkującymi kompletne okrętowe wyposażenie.