Trzeba odbudować zaufanie do oszczędzania

Właściwa komunikacja to jeden z najistotniejszych elementów wdrażania pracowniczych planów kapitałowych w firmach. To właśnie odpowiednie przekazanie informacji o nowym programie oszczędnościowym sprawi, że pracownicy mu zaufają.

Publikacja: 02.12.2019 09:00

Przekazując pracownikom informacje o PPK, należy przede wszystkim przedstawić wszystkie realne obciążenia, z jakimi wiąże się nowy program. – Pracownicy muszą wiedzieć, co będzie się działo z ich wynagrodzeniem – że po przystąpieniu do PPK będzie ono niższe. Bez odpowiedniej komunikacji pracodawcy narażą się na wiele problemów i napięć. Ważne jest, aby osoby, które przedstawiają PPK pracownikom, miały wiedzę na temat rynku kapitałowego, by umiały w prostych słowach przekazać, na czym polega system oszczędzania i inwestowania – zaznaczał podczas kolejnej konferencji zorganizowanej przez „Rzeczpospolitą" i „Parkiet" na temat PPK Krzysztof Głombik, dyrektor do spraw komunikacji inwestycyjnej w Skarbcu TFI.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Biznes
Umowa USA-Wielka Brytania gotowa. UE zniecierpliwiona. Nowy papież z Ameryki
Biznes
Cyfrowa rewolucja w samorządach
Biznes
Finansowanie obronności z UE (na razie) niewypałem
Biznes
Poradzimy sobie z kumulacją inwestycji
Biznes
Gdzie wypoczywa dwór Władimira Putina i objęci sankcjami oligarchowie?
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku