Reklama
Rozwiń
Reklama

Lewiatan proponuje zmiany w podatku bankowym

Konfederacja Lewiatan proponuje przynajmniej ograniczenie podatku bankowego lub zawieszenie elementów szczególnie utrudniających sytuację klientów, firm i banków w kryzysie COVID-19.

Aktualizacja: 27.08.2020 14:42 Publikacja: 27.08.2020 14:39

Lewiatan proponuje zmiany w podatku bankowym

Foto: Bloomberg

Podatek od niektórych instytucji finansowych, czyli tzw. ,,podatek bankowy”, pogarsza sytuację przedsiębiorstw, zwiększa ryzyko makroekonomiczne, zmniejsza korzyści klientów banków i obniża konkurencyjność banków – argumentuje Lewiatan.

- Podatek przede wszystkim obciąża akcję kredytową skierowaną do przedsiębiorstw ze względu na sposób jego obliczania i fakt, że podstawą opodatkowania są aktywa składające się m.in. z kredytów. Zwiększa ryzyko makroekonomiczne, bo wywiera ujemny wpływ na rynek międzybankowy (zwiększa walor krótkoterminowości rynku) i pozyskiwanie kapitału zewnętrznego (inwestycje) - mówi mec. Adrian Zwoliński, ekspert Konfederacji Lewiatan. 

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Banki
NBP: banki zarabiają coraz więcej. Od początku roku to już 36 mld zł
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Banki
Dlaczego banki chętnie wchodzą w fintechowe sojusze?
Banki
ING Bank Śląski z dużym zyskiem i rekordem w hipotekach
Banki
Wyniki mBanku nieco rozczarowały. Ale są i tak wyjątkowe dobre
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Banki
Bank Pekao z rekordowym zyskiem w III kwartale. Pomaga wzrost kredytów
Reklama
Reklama