Wojna na konta bankowe

BZ WBK jest kolejnym bankiem, który w ostatnich dniach zaoferował klientom nowe konto. W pozyskaniu klientów będzie pomagał Leo Beenhakeer, który – jak już pisaliśmy w „Rz“ – wystąpi w reklamie rachunku osobistego BZ WBK.

Aktualizacja: 08.05.2008 12:53 Publikacja: 08.05.2008 08:04

Wojna na konta bankowe

Foto: Rzeczpospolita

Kampania potrwa od 10 maja do końca czerwca.

Bank zastosował nowe rozwiązanie na polskim rynku, czyli rachunek typu „moneyback“. Pod koniec każdego miesiąca będzie zwracał 1 proc. każdej transakcji bezgotówkowej dokonanej kartą płatniczą wydaną do konta. Standardowa opłata za rachunek wynosi 7 zł miesięcznie, choć w ramach promocji, konta założone do końca lipca będą bezpłatne, pod warunkiem miesięcznych wpływów w wysokości co najmniej 1 tys. zł.

To odpowiedź na zaostrzającą się konkurencję o klienta. ING Bank Śląski w styczniu wprowadził konto direct bez opłat za prowadzenie i operacje wykonywane przez Internet i telefon. W odpowiedzi na ten ruch mBank już w lutym zrezygnował z opłaty 50 gr za przelewy zewnętrzne. Na kolejny rewolucyjny krok zdecydował się Nordea Bank, oferując bezpłatny rachunek (pod warunkiem wpływów w wysokości 1,5 tys. zł), którego posiadacze mogą bez prowizji wypłacać gotówkę ze wszystkich sieci bankomatów w kraju. Z kolei EuroBank w lutym zaoferował rachunek online z oprocentowaniem na poziomie 5,55 proc. Na początku maja swoją ofertę poprawiły Multibank oraz Raiffeisen Bank. Pierwszy z nich wprowadził nowe taryfy, które pozwalają korzystać z konta bez opłat i jednocześnie premiują aktywnych klientów. Raiffeisen zróżnicował opłaty w zależności od tego, jak duże aktywa mają ulokowane w banku. Najaktywniejsi nie płacą za prowadzenie rachunku.

Banki, które zdecydowały się na innowacje, już widzą efekty. ING Bank Śląski od stycznia do połowy kwietnia otworzył 52 tys. kont nowego typu. BZ WBK również ma duże oczekiwania. – Liczymy, że klienci założą co najmniej kilkadziesiąt tysięcy kont nowego typu do końca tego roku – mówi Tomasz Mirek, dyrektor obszaru klientów indywidualnych w BZ WBK.

Udział trenera polskiej reprezentacji w reklamie to kolejny krok w budowaniu wizerunku dynamicznego banku i walki o powiększanie udziałów w rynku. BZ WBK zwiąże się z narodowym teamem i będzie jego sponsorem od początku eliminacji do mistrzostw świata w Republice Południowej Afryki w 2010 roku. Z informacji „Rz“ wynika, że bank wyda na ten cel 2 mln zł. Niedawno zakończyła się kampania reklamująca kredyt gotówkowy BZ WBK, w której wziął udział John Cleese, gwiazda serialu „Latający cyrk Monty Pythona“.

Na wybór konta duży wpływ ma sieć bezpłatnych bankomatów, o czym świadczy przykład Nordea Banku. Jeszcze dalej poszedł Raiffeisen Bank, udostępniając posiadaczom mobilnego konta wszystkie bankomaty w kraju i za granicą bez opłat. BZ WBK oprócz własnej sieci udostępnia bezpłatnie posiadaczom nowego rachunku bankomaty Cash4You oraz eCard, a prowizja za wypłaty z bankomatów zagranicznych wynosi tylko 2 zł.

Z danych portalu Bankier.pl wynika, że pod koniec ubiegłego roku największe komercyjne banki prowadziły blisko 19 milionów rachunków osobistych. To o półtora miliona więcej niż w 2006 roku.

Kampania potrwa od 10 maja do końca czerwca.

Bank zastosował nowe rozwiązanie na polskim rynku, czyli rachunek typu „moneyback“. Pod koniec każdego miesiąca będzie zwracał 1 proc. każdej transakcji bezgotówkowej dokonanej kartą płatniczą wydaną do konta. Standardowa opłata za rachunek wynosi 7 zł miesięcznie, choć w ramach promocji, konta założone do końca lipca będą bezpłatne, pod warunkiem miesięcznych wpływów w wysokości co najmniej 1 tys. zł.

Pozostało jeszcze 84% artykułu
Banki
Sprzedaż Santander Bank Polska da impuls do dużych przetasowań na rynku?
Banki
ING BSK i Citi Handlowy pokazały dobre wyniki
Banki
Kryptowalutowa afera korupcyjna na Litwie. Zamieszany urzędnik banku centralnego
Banki
Zysk Citi Handlowego powyżej oczekiwań rynkowych
Banki
Jak poradził sobie ING BSK w I kwartale? Bank podał wyniki
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem