Kampania potrwa od 10 maja do końca czerwca.
Bank zastosował nowe rozwiązanie na polskim rynku, czyli rachunek typu „moneyback“. Pod koniec każdego miesiąca będzie zwracał 1 proc. każdej transakcji bezgotówkowej dokonanej kartą płatniczą wydaną do konta. Standardowa opłata za rachunek wynosi 7 zł miesięcznie, choć w ramach promocji, konta założone do końca lipca będą bezpłatne, pod warunkiem miesięcznych wpływów w wysokości co najmniej 1 tys. zł.
To odpowiedź na zaostrzającą się konkurencję o klienta. ING Bank Śląski w styczniu wprowadził konto direct bez opłat za prowadzenie i operacje wykonywane przez Internet i telefon. W odpowiedzi na ten ruch mBank już w lutym zrezygnował z opłaty 50 gr za przelewy zewnętrzne. Na kolejny rewolucyjny krok zdecydował się Nordea Bank, oferując bezpłatny rachunek (pod warunkiem wpływów w wysokości 1,5 tys. zł), którego posiadacze mogą bez prowizji wypłacać gotówkę ze wszystkich sieci bankomatów w kraju. Z kolei EuroBank w lutym zaoferował rachunek online z oprocentowaniem na poziomie 5,55 proc. Na początku maja swoją ofertę poprawiły Multibank oraz Raiffeisen Bank. Pierwszy z nich wprowadził nowe taryfy, które pozwalają korzystać z konta bez opłat i jednocześnie premiują aktywnych klientów. Raiffeisen zróżnicował opłaty w zależności od tego, jak duże aktywa mają ulokowane w banku. Najaktywniejsi nie płacą za prowadzenie rachunku.
Banki, które zdecydowały się na innowacje, już widzą efekty. ING Bank Śląski od stycznia do połowy kwietnia otworzył 52 tys. kont nowego typu. BZ WBK również ma duże oczekiwania. – Liczymy, że klienci założą co najmniej kilkadziesiąt tysięcy kont nowego typu do końca tego roku – mówi Tomasz Mirek, dyrektor obszaru klientów indywidualnych w BZ WBK.
Udział trenera polskiej reprezentacji w reklamie to kolejny krok w budowaniu wizerunku dynamicznego banku i walki o powiększanie udziałów w rynku. BZ WBK zwiąże się z narodowym teamem i będzie jego sponsorem od początku eliminacji do mistrzostw świata w Republice Południowej Afryki w 2010 roku. Z informacji „Rz“ wynika, że bank wyda na ten cel 2 mln zł. Niedawno zakończyła się kampania reklamująca kredyt gotówkowy BZ WBK, w której wziął udział John Cleese, gwiazda serialu „Latający cyrk Monty Pythona“.