Reklama
Rozwiń

E-faktury w kolejnych bankach

Pekao, jako drugi bank na rynku, wprowadza usługę, która pozwala na otrzymywanie rachunków za prąd czy telewizję w postaci elektronicznej – za pośrednictwem konta internetowego

Publikacja: 06.04.2009 04:32

E-faktury w kolejnych bankach

Foto: Fotorzepa, Darek Golik

Rachunki trafiają do specjalnej zakładki, są widoczne po zalogowaniu do systemu transakcyjnego. – Blisko 870 tysięcy naszych klientów indywidualnych i prawie 138 tysięcy klientów biznesowych może teraz otrzymywać rachunki oraz faktury wyłącznie w formie elektronicznej i regulować płatności za pośrednictwem internetowego konta – tłumaczy Bartłomiej Nocoń, dyrektor bankowości elektronicznej Pekao.

Dodaje, że klient będzie miał dostęp do faktur i rachunków oczekujących na zapłacenie oraz już uregulowanych. Może je archiwizować na dysku komputera i przeglądać historię płatności.

E-faktury mogą być alternatywą dla zleceń stałych i zleceń z datą przyszłą. Usługa jest oferowana wspólnie z Krajowa Izbą Rozliczeniową pod nazwą Bilix. Dotychczas była dostępna dla posiadaczy kont iPKO oraz Inteligo w PKO BP.

Jak dowiedziała się „Rz”, intensywnie do wprowadzenia usługi przygotowuje się też ING Bank Śląski. – Jesteśmy już na bardzo zaawansowanym etapie – potwierdza Piotr Utrata, rzecznik banku.

Powiększy się też grupa wystawców rachunków, którzy chcą tą drogą dostarczać faktury. Na razie są to Link4, telewizja „n” należąca do platformy cyfrowej ITI oraz Zakład Energetyczny Warszawa Teren SA – część Polskiej Grupy Energetycznej, największej firmy energetycznej w Polsce. Z naszych informacji wynika, że trwają rozmowy z jednym z operatorów telefonii komórkowej.

– Właścicielem usługi jest Krajowa Izba Rozliczeniowa, ale staramy się wspólnie namawiać wystawców faktur do umożliwienia korzystania z tej usługi – mówi Monika Nowaczewska z Inteligo.

Z badań przeprowadzonych przez firmę ARC Rynek i Opinia wynika, że 61 proc. użytkowników e-bankowości chciałoby otrzymywać rachunki w wersji elektronicznej.  

Rachunki trafiają do specjalnej zakładki, są widoczne po zalogowaniu do systemu transakcyjnego. – Blisko 870 tysięcy naszych klientów indywidualnych i prawie 138 tysięcy klientów biznesowych może teraz otrzymywać rachunki oraz faktury wyłącznie w formie elektronicznej i regulować płatności za pośrednictwem internetowego konta – tłumaczy Bartłomiej Nocoń, dyrektor bankowości elektronicznej Pekao.

Dodaje, że klient będzie miał dostęp do faktur i rachunków oczekujących na zapłacenie oraz już uregulowanych. Może je archiwizować na dysku komputera i przeglądać historię płatności.

Banki
Jak pogodzić cyfrową Alfę z tradycyjnymi Boomersami? Banki mają problem
Banki
Pekao i PZU dogadują szczegóły połączenia
Banki
MF nie chce karać „złych banków”. Ale i tak dołoży im podatków
Banki
Banki z satysfakcją przyjmują wyrok TSUE
Banki
Bank Anglii nie zmienił stóp procentowych