– Ofertę kierujemy przede wszystkim do zamożnych osób w średnich i mniejszych miastach. Wśród naszych dotychczasowych klientów już 55 tys. spełnia te kryteria, a chcemy mieć 100 tys. takich klientów do 2016 r. Na początek do obsługi tej grupy zostało wyznaczonych 120 doradców i dedykowane call center. Chcemy budować przewagę konkurencyjną poprzez prostą, szybką i przyjazną obsługę. Klienci z tego segmentu będą mogli np. otrzymać kredyty hipoteczny już w 48 godzin od złożenia dokumentów, podczas gdy standardowo trwa to cztery–pięć dni – tłumaczy Wojciech Sass, wiceprezes BGŻ. Dodaje, że zostanie wprowadzony mechanizm automatycznie przelewający nadwyżki finansowe na dobrze oprocentowane konto oszczędnościowe według kryteriów określonych przez klienta.
595 tys. kont prowadzi bank BGŻ, licząc wraz z rachunkami w internetowym BGŻ Optima
Według szacunków banku na rynku jest ok. 1 mln osób z tego segmentu dochodowego. W dalszej perspektywie bank będzie rozbudowywał część oszczędnościową. W drugim kwartale zostanie wprowadzona lokata elastyczna na dowolny okres z negocjowanym oprocentowaniem. Na przełomie pierwszej i drugiej połowy roku bank chce także uatrakcyjnić i zaktywizować ofertę biura maklerskiego.
W mijającym roku, od stycznia do listopada, bank otworzył 109 tys. nowych ROR , a do końca grudnia powinien otworzyć 119 tys. nowych kont osobistych.
Łącznie bank prowadzi już 595 tys. kont. Posiada niecały milion klientów indywidualnych, łącznie z klientami BGŻ Optima.