20 kwietnia, czyli niecałe pół roku po połączeniu prawnym obu banków i dwa lata od podpisania umowy przejęcia skandynawskiej instytucji, ma się sfinalizować fuzja operacyjna. Dla klientów przejętego Nordea Banku oznacza to przeniesienie ich danych do systemów informatycznych PKO BP i ujednolicenie zasad obsługi w placówkach oraz serwisów transakcyjnych. Operacja zostanie przeprowadzona w najbliższy weekend.

– To bardzo szybkie tempo, zaledwie 5 i pół miesiąca od fuzji prawnej. Jesteśmy dobrze przygotowani do tej operacji. W cały proces fuzji operacyjnej jest zaangażowanych 1 tys. pracowników – mówi Jarosław Orlikowski, dyrektor pionu wsparcia biznesu w PKO BP, odpowiedzialny za integrację z Nordeą.

Po przełączeniu systemu, klienci dostaną dostęp do wszystkich produktów PKO BP, m.in. do nowego iPKO, PKO Junior i pełnego zakresu IKO.

Po przeniesieniu danych będą też korzystać ze sposobu autoryzacji stosowanego w PKO BP. W związku z tą operacją w weekend klienci dawnej Nordei będą mieli ograniczony dostęp do usług. W najbliższy piątek placówki będą obsługiwać klientów dawnego Nordea tylko do 11-tej, nastąpi też przerwa w dostępie do bankowości elektronicznej. W weekend nie będzie też można przeprowadzić operacji przez serwis telefoniczny, ale infolinie będzie czynna w celach informacyjnych. Nie będą wysyłane powiadomienia sms. W niedzielne popołudnie nastąpi też przerwa w dostępie do serwisów klientów PKO BP i Inteligo. Karty płatnicze będą działać w weekend normalnie i bez utrudnień. Bank przełącza już bankomaty dawnej Nordei.

- To co ważne, że nie zmienią się numery rachunków, a karty debetowe będą funkcjonować do końca okresu ich ważności – podkreśla Paweł Placzke, dyrektor departamentu produktów klienta indywidualnego w PKO BP. Bank zaznacza, że produkty posiadane dotychczas przez klientów Nordea nadal będą funkcjonować.