- Już wszyscy otwarci na nowe technologie klienci korzystają z bankowości mobilnej i dynamika pozyskiwania nowych użytkowników spadła – tłumaczy Katarzyna Prus – Malinowska, dyrektor bankowości elektronicznej BZ WBK.
Wcześniej bank zakładał, że do końca roku będzie miał 1 mln klientów korzystających a aplikacji mobilnej.
Aplikacja została pobrana przez klientów na ponad 660 tys. urządzeń . Przez pierwsze 3 miesiące tego roku klienci za jej pośrednictwem wykonali ponad 1,2 mln transakcji. Bank ma 1,8 mln klientów korzystających z bankowości internetowej. W najnowszym raporcie międzynarodowej firmy badawczej Forrester Research aplikacja mobilna BZ WBK zajęła drugie miejsce (ocena 75 punktów)na 13 banków, a tuż za - na trzeciej pozycji znalazł się mBank (74 punkty). W tegorocznym rankingu wygrała aplikacja hiszpańskiej La CaixaBank.
- Za polskimi bankami znalazły się nawet uznawane za bardzo innowacyjne banki tureckie. W naszej aplikacji dostrzeżono i wyróżniono m.in. funkcję doradcy online dostępną z poziomu urządzeń mobilnych, co jest benchmarkiem w Europie – podkreśla Tomasz Niewiedział, dyrektor obszaru bankowości mobilnej i internetowej BZ WBK.
Obydwa polskie banki zostały wyróżnione za szeroki zakres funkcji oferowanych w aplikacji. Forrester oceniając aplikacje wykorzystuje metodologię uwzględniającą 41 kryteriów ocenianych w 100 punktowej skali.