Dodatkowo dwie trzecie z nich wolałoby kupić interesującą ich usługę przez internet – wynika z raportu Deloitte „Jakich oddziałów bankowych oczekują dzisiaj klienci".
Badani zadeklarowali, że oczekują odpowiedniej zachęty do kupowania produktów bezpośrednio na stronie banku. Zdaniem Agaty Lejman, eksperta firmy SalesBee, specjalizującego się we wsparciu sklepów internetowych, istnieje ogromny potencjał do sprzedaży produktów bankowych bezpośrednio przez ich strony.
Według najnowszego raportu NetB@nk, publikowanego cyklicznie przez Związek Banków Polskich, już 14,6 mln Polaków korzysta aktywnie z bankowości internetowej. Z danych Gemiusa wynika z kolei, iż strony internetowe banków odwiedza 60 proc. osób posiadających dostęp do internetu. Coraz powszechniejsze staje się też używanie w tym celu urządzeń mobilnych z dostępem do Internetu (smartfony ma obecnie 80 proc. z nas).
– Przyszłością rynku usług jest personalizacja. Każdy konsument chce dostawać ofertę odpowiadającą jego zainteresowaniom i potrzebom. To zjawisko stale się nasila, rynek, w tym banki, będzie musiał dostosować się do nowych oczekiwań konsumentów. Mimo, że branża finansowa przoduje we wprowadzaniu nowoczesnych technologii, nadal nie korzysta w pełni z możliwości, jakimi w tym zakresie dysponuje – twierdzi Agata Lejman.
Jej zdaniem np. e-commerce już teraz odpowiada na potrzeby klienta, korzystając z analizy Big Data i automatyzacji. – To siła, której na coraz bardziej konkurencyjnym rynku oraz w trudnych uwarunkowaniach gospodarczych nie warto bagatelizować – zaznacza.