Największy bank w  Europie zapłaci 10,5 mln funtów (16,41 mln dolarów) za to, że jego filia udzielała nieodpowiednich porad inwestycyjnych  konsumentom w podeszłym wieku, sam bank oszacował, że będzie musiał zapłacić klientom  29,3 mln funtów rekompensaty.

Urząd uznał, że rady i sprzedaż były niewłaściwe, bo spodziewany czas życia klientów był czasem krótszy od zalecane4go okresu  5 lat inwestowania

- Starsi i bezbronni konsumenci  ufali tej filii, a ona naruszyła  ich zaufanie  i sprzedawała nieodpowiednie produkty. Tego rodzaju postępowanie podważa zaufanie do sektora finansowego  –  stwierdziła p.o. dyrektora FSA, Tracey McDermott. – HSBC jako właściciel NHFA uznał to wszystko i podjął działania, aby to naprawić. Należy to uznać jako zasługę dla banku, ale dla niektórych konsumentów będzie to za póżno - dodała