Reklama

Bankowowść mobilna w Pekao

Bank uruchomił aplikację bankowości mobilnej i wprowadził nowy rachunek dla klientów detalicznych

Publikacja: 09.12.2011 01:44

Przybywa smartfonów. W Polsce już 6,5 mln osób używa aparatów nowej generacji.

Przybywa smartfonów. W Polsce już 6,5 mln osób używa aparatów nowej generacji.

Foto: Rzeczpospolita

Poprzez aplikację w telefonie komórkowym klienci będą mogli wykonywać większość operacji dostępnych dotychczas w bankowości internetowej (w tym przelewy jednorazowe), będzie także możliwość zakładania lokat. Dostępna będzie także geolokalizacja placówek, bankomatów oraz punktów usługowo-handlowych, w których posiadacze kart banku mogą skorzystać z rabatów.

– Bankowość mobilna działa na sześciu najbardziej popularnych systemach operacyjnych – podkreśla Bartłomiej Nocoń, dyrektor zarządzający departamentu bankowości elektronicznej Pekao. Będą mogli z niej korzystać nie tylko posiadacze nowego rachunku, ale także innych kont dostępnych w ofercie banku, pod warunkiem że korzystają z bankowości internetowej. – Konto, które zaoferowaliśmy, pozwoli na pozyskiwanie nowych klientów, przede wszystkim liczymy na młode, aktywne osoby – dodaje Wojciech Pantkowski, dyrektor departamentu klienta detalicznego. Przedstawiciele banku nie chcieli jednak powiedzieć, ilu nowych klientów chcą pozyskać.

W tym roku bank otworzył 350 tys. rachunków klientów indywidualnych, a liczba kont netto zwiększyła się o 100 tys. W samym III kwartale otwarto 50 tys. nowych rachunków.

– Liczymy na to, że w wyniku wprowadzenia nowej oferty ten przyrost będzie wyższy – mówi Grzegorz Piwowar, wiceprezes Pekao. Bank prowadzi blisko 3,4 mln rachunków (ROR) złotowych dla klientów indywidualnych.

Pekao pracuje także nad zaoferowaniem bankowości mobilnej klientom z segmentu małych i średnich przedsiębiorstw. Ma to nastąpić w pierwszej połowie 2012 roku.

Reklama
Reklama

W Polsce wśród wszystkich urządzeń telefonicznych już 20 proc. to smartfony, a w 2011 roku ich udział w sprzedaży ma osiągnąć poziom 40 proc. Z danych zebranych przez Pekao wynika, że obecnie z tego typu telefonów korzysta 6,5 mln Polaków.

Dlatego polskie banki pracują nad rozwojem usług dostępnych przez aplikacje w telefonach komórkowych. Dostęp do usług bankowych przez telefon jako pierwszy uruchomił Raiffeisen Bank.

Poprzez aplikację w telefonie komórkowym klienci będą mogli wykonywać większość operacji dostępnych dotychczas w bankowości internetowej (w tym przelewy jednorazowe), będzie także możliwość zakładania lokat. Dostępna będzie także geolokalizacja placówek, bankomatów oraz punktów usługowo-handlowych, w których posiadacze kart banku mogą skorzystać z rabatów.

– Bankowość mobilna działa na sześciu najbardziej popularnych systemach operacyjnych – podkreśla Bartłomiej Nocoń, dyrektor zarządzający departamentu bankowości elektronicznej Pekao. Będą mogli z niej korzystać nie tylko posiadacze nowego rachunku, ale także innych kont dostępnych w ofercie banku, pod warunkiem że korzystają z bankowości internetowej. – Konto, które zaoferowaliśmy, pozwoli na pozyskiwanie nowych klientów, przede wszystkim liczymy na młode, aktywne osoby – dodaje Wojciech Pantkowski, dyrektor departamentu klienta detalicznego. Przedstawiciele banku nie chcieli jednak powiedzieć, ilu nowych klientów chcą pozyskać.

Reklama
Banki
Revolut zainwestuje miliardy dolarów. Celuje w 100 mln klientów i mówi o Polsce
Banki
Prezes mBanku o podatkach, frankach i nowej strategii: To nie jest sektor nadzwyczajnych zysków
Banki
mBank rzuca rękawicę konkurentom. Czy awansuje na wyższe pozycje?
Banki
Bank Anglii nie obniżył stóp. Mniej sprzedaży obligacji – rynek długu pod presją
Banki
PKO BP wchodzi na Litwę i do Szwecji. To nie koniec ekspansji banku
Reklama
Reklama