Bankowowść mobilna w Pekao

Bank uruchomił aplikację bankowości mobilnej i wprowadził nowy rachunek dla klientów detalicznych

Publikacja: 09.12.2011 01:44

Przybywa smartfonów. W Polsce już 6,5 mln osób używa aparatów nowej generacji.

Przybywa smartfonów. W Polsce już 6,5 mln osób używa aparatów nowej generacji.

Foto: Rzeczpospolita

Poprzez aplikację w telefonie komórkowym klienci będą mogli wykonywać większość operacji dostępnych dotychczas w bankowości internetowej (w tym przelewy jednorazowe), będzie także możliwość zakładania lokat. Dostępna będzie także geolokalizacja placówek, bankomatów oraz punktów usługowo-handlowych, w których posiadacze kart banku mogą skorzystać z rabatów.

– Bankowość mobilna działa na sześciu najbardziej popularnych systemach operacyjnych – podkreśla Bartłomiej Nocoń, dyrektor zarządzający departamentu bankowości elektronicznej Pekao. Będą mogli z niej korzystać nie tylko posiadacze nowego rachunku, ale także innych kont dostępnych w ofercie banku, pod warunkiem że korzystają z bankowości internetowej. – Konto, które zaoferowaliśmy, pozwoli na pozyskiwanie nowych klientów, przede wszystkim liczymy na młode, aktywne osoby – dodaje Wojciech Pantkowski, dyrektor departamentu klienta detalicznego. Przedstawiciele banku nie chcieli jednak powiedzieć, ilu nowych klientów chcą pozyskać.

W tym roku bank otworzył 350 tys. rachunków klientów indywidualnych, a liczba kont netto zwiększyła się o 100 tys. W samym III kwartale otwarto 50 tys. nowych rachunków.

– Liczymy na to, że w wyniku wprowadzenia nowej oferty ten przyrost będzie wyższy – mówi Grzegorz Piwowar, wiceprezes Pekao. Bank prowadzi blisko 3,4 mln rachunków (ROR) złotowych dla klientów indywidualnych.

Pekao pracuje także nad zaoferowaniem bankowości mobilnej klientom z segmentu małych i średnich przedsiębiorstw. Ma to nastąpić w pierwszej połowie 2012 roku.

W Polsce wśród wszystkich urządzeń telefonicznych już 20 proc. to smartfony, a w 2011 roku ich udział w sprzedaży ma osiągnąć poziom 40 proc. Z danych zebranych przez Pekao wynika, że obecnie z tego typu telefonów korzysta 6,5 mln Polaków.

Dlatego polskie banki pracują nad rozwojem usług dostępnych przez aplikacje w telefonach komórkowych. Dostęp do usług bankowych przez telefon jako pierwszy uruchomił Raiffeisen Bank.

Poprzez aplikację w telefonie komórkowym klienci będą mogli wykonywać większość operacji dostępnych dotychczas w bankowości internetowej (w tym przelewy jednorazowe), będzie także możliwość zakładania lokat. Dostępna będzie także geolokalizacja placówek, bankomatów oraz punktów usługowo-handlowych, w których posiadacze kart banku mogą skorzystać z rabatów.

– Bankowość mobilna działa na sześciu najbardziej popularnych systemach operacyjnych – podkreśla Bartłomiej Nocoń, dyrektor zarządzający departamentu bankowości elektronicznej Pekao. Będą mogli z niej korzystać nie tylko posiadacze nowego rachunku, ale także innych kont dostępnych w ofercie banku, pod warunkiem że korzystają z bankowości internetowej. – Konto, które zaoferowaliśmy, pozwoli na pozyskiwanie nowych klientów, przede wszystkim liczymy na młode, aktywne osoby – dodaje Wojciech Pantkowski, dyrektor departamentu klienta detalicznego. Przedstawiciele banku nie chcieli jednak powiedzieć, ilu nowych klientów chcą pozyskać.

Banki
BNP Paribas zaliczył udany kwartał. Zyski były rekordowe
Banki
Wyniki PKO BP pozytywnie zaskoczyły rynek
Banki
W Banku Millennium więcej ugód niż pozwów. Kiedy koniec sagi frankowej?
Banki
Sprzedaż Santander Bank Polska da impuls do dużych przetasowań na rynku?
Banki
ING BSK i Citi Handlowy pokazały dobre wyniki