Bank Pocztowy chce mieć 3 mln klientów

Zgodnie z nowa strategią Bank Pocztowy chce być w 2015 r. masowym bankiem detalicznym dla klientów indywidualnych z uzupełnioną ofertą dla mikro i małych przedsiębiorstw, oferującym proste i zrozumiałe produkty bankowe

Publikacja: 20.02.2012 10:33

Bank Pocztowy chce być masowym bankiem detalicznym

Bank Pocztowy chce być masowym bankiem detalicznym

Foto: Fotorzepa, Szymon Łaszewski

Podstawą dystrybucji są tradycyjne kanały uzupełnione o coraz istotniejsze: www, call center i aplikacje mobilne.

- Istotną zmianą w nowej wizji działania Banku Pocztowego jest rozszerzenie  strategicznego partnerstwa z Pocztą Polską. Zostanie ono zrealizowane m.in. poprzez synergię w zarządzaniu sprzedażą i wydzielenie pionu usług finansowych w Grupie Poczty Polskiej oraz rozwój systemu IT i nowych technologii - głosi komunikat.

Efektem tych projektów będzie strategiczna zmiana zarządzania obszarem usług finansowych w Grupie Poczty Polskiej.

- Jak pokazują przykłady innych europejskich operatorów pocztowych model synergii banku i poczty może odnieść duży sukces. Warto przytoczyć tu chociażby włoski BancoPosta, który jest liderem pod względem zarówno depozytów, jak i liczby klientów. Nasze dotychczasowe sukcesy zachęcają do  pełnego wykorzystania współpracy i dalszej profesjonalizacji sieci budowanej w ramach sieci Poczty Polskiej. Na koniec 2015 r. chcemy, aby na tę sieć składało się aż 1000 punktów: 360mikrooddziałów i 640 pocztowych stanowisk finansowych (PSF), obsługiwanych przez osoby specjalnie dedykowane do sprzedaży produktów finansowych - mówi Tomasz  Bogus, prezes Banku Pocztowego.

Dzięki nowej strategii Bank Pocztowy ma zrealizować  kolejne cele, jak obsługa 3 mln klientów detalicznych i mikroprzedsiębiorstw w 2015 r. (1,06 mln na koniec 2011 r.).

Bank poinformował, że dalszy rozwój będzie wymagał podwyższenia kapitałów banku. Giełdowa oferta publiczna pozostaje bazowym scenariuszem pozyskania środków, ale bank rozważa też inne możliwości dokapitalizowania w przypadku, gdy sytuacja rynkowa nie będzie sprzyjać upublicznieniu spółki z sukcesem.

Pod koniec roku liczba klientów detalicznych i mikroprzedsiębiorstw przekroczyła 1 milion, co oznacza ok. 33 proc.  wzrost w porównaniu do roku poprzedzającego. Jednocześnie  bank zakończył rok 2011 prowadząc 515 tys. rachunków osobistych.

Podstawą dystrybucji są tradycyjne kanały uzupełnione o coraz istotniejsze: www, call center i aplikacje mobilne.

- Istotną zmianą w nowej wizji działania Banku Pocztowego jest rozszerzenie  strategicznego partnerstwa z Pocztą Polską. Zostanie ono zrealizowane m.in. poprzez synergię w zarządzaniu sprzedażą i wydzielenie pionu usług finansowych w Grupie Poczty Polskiej oraz rozwój systemu IT i nowych technologii - głosi komunikat.

Banki
Ludwik Kotecki, RPP: Adam Glapiński złamał naszą dżentelmeńską umowę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Banki
Były prezes państwowego banku chińskiego idzie do więzienia
Banki
Kolejna awaria w największym polskim banku w ciągu dwóch dni
Banki
Bank centralny Rosji wspomaga wojnę Putina
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Materiał Promocyjny
Click to Pay podbija polski rynek - Mastercard rozszerza nowy standard płatności kartą w internecie