Podstawą dystrybucji są tradycyjne kanały uzupełnione o coraz istotniejsze: www, call center i aplikacje mobilne.
- Istotną zmianą w nowej wizji działania Banku Pocztowego jest rozszerzenie strategicznego partnerstwa z Pocztą Polską. Zostanie ono zrealizowane m.in. poprzez synergię w zarządzaniu sprzedażą i wydzielenie pionu usług finansowych w Grupie Poczty Polskiej oraz rozwój systemu IT i nowych technologii - głosi komunikat.
Efektem tych projektów będzie strategiczna zmiana zarządzania obszarem usług finansowych w Grupie Poczty Polskiej.
- Jak pokazują przykłady innych europejskich operatorów pocztowych model synergii banku i poczty może odnieść duży sukces. Warto przytoczyć tu chociażby włoski BancoPosta, który jest liderem pod względem zarówno depozytów, jak i liczby klientów. Nasze dotychczasowe sukcesy zachęcają do pełnego wykorzystania współpracy i dalszej profesjonalizacji sieci budowanej w ramach sieci Poczty Polskiej. Na koniec 2015 r. chcemy, aby na tę sieć składało się aż 1000 punktów: 360mikrooddziałów i 640 pocztowych stanowisk finansowych (PSF), obsługiwanych przez osoby specjalnie dedykowane do sprzedaży produktów finansowych - mówi Tomasz Bogus, prezes Banku Pocztowego.
Dzięki nowej strategii Bank Pocztowy ma zrealizować kolejne cele, jak obsługa 3 mln klientów detalicznych i mikroprzedsiębiorstw w 2015 r. (1,06 mln na koniec 2011 r.).