Reklama

Rozmowa z prezesem PKO BP

Polska instytucja jest zadowolona ze zmiany wizerunku i w tym roku chce wykorzystać przewagi konkurencyjne

Publikacja: 20.03.2012 02:33

Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego

Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński Robert Gardziński

– Decyzje dotyczące akwizycji muszą mieć uzasadnienie ekonomiczne. Na bieżąco monitorujemy otoczenie biznesowe i analizujemy różne scenariusze. Postępująca konsolidacja sektora bankowego nie jest dla nas żadnym zaskoczeniem. Realizujemy własną wizję rozwoju, która dotąd okazywała się skuteczna – mówi Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego, odnosząc się do planowanej przez hiszpańskiego Santandera fuzji BZ WBK i Kredyt Banku.

Deklaruje, że bank nie patrzy na konsolidację rynku jak na zagrożenie, ale jak na szansę wynikającą z faktu, że dwóch ważnych graczy będzie mocno zaangażowanych w proces łączenia. – Ten czas my wykorzystamy na jeszcze lepsze dopasowanie oferty do potrzeb naszych klientów ze wszystkich linii biznesowych – deklaruje szef PKO BP.

Dodaje, że w ostatnich dwóch latach bank znacznie poprawił efektywność działania, uatrakcyjnił ofertę. Udało się wyrównać braki rynkowe w poszczególnych segmentach biznesu w stosunku do konkurencji. – Chcemy w 2012 roku wykorzystać posiadane przewagi, aby odróżnić się w pozytywny sposób od konkurentów – zapowiada.

Bank jest zadowolony z efektów kampanii reklamowych z udziałem Szymona Majewskiego, której celem była przede wszystkim zmiana wizerunku.

– Jesteśmy w większym stopniu niż wcześniej postrzegani jako instytucja atrakcyjna i otwarta zarówno na młodych klientów, jak i starsze pokolenie – podkreśla Jagiełło. – Odwróciliśmy przy okazji trend spadkowy w zakresie liczby prowadzonych kont osobistych – dodaje.

Reklama
Reklama

Tłumaczy też, że w banku trwa centralizacja zadań operacyjnych, ale skala redukcji zatrudnienia będzie w tym roku mniejsza niż w latach poprzednich. – Zależy nam, aby lepiej wykorzystywać potencjał pracowników i żeby jak największa grupa pracowała w bezpośrednich relacjach z klientami – tłumaczy Jagiełło. Jego zdaniem wynik banku, jak i całego sektora powinien utrzymać się na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego.

rozmowa ze Zbigniewem Jagiełłą w dzisiejszym „Parkiecie"

– Decyzje dotyczące akwizycji muszą mieć uzasadnienie ekonomiczne. Na bieżąco monitorujemy otoczenie biznesowe i analizujemy różne scenariusze. Postępująca konsolidacja sektora bankowego nie jest dla nas żadnym zaskoczeniem. Realizujemy własną wizję rozwoju, która dotąd okazywała się skuteczna – mówi Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego, odnosząc się do planowanej przez hiszpańskiego Santandera fuzji BZ WBK i Kredyt Banku.

Deklaruje, że bank nie patrzy na konsolidację rynku jak na zagrożenie, ale jak na szansę wynikającą z faktu, że dwóch ważnych graczy będzie mocno zaangażowanych w proces łączenia. – Ten czas my wykorzystamy na jeszcze lepsze dopasowanie oferty do potrzeb naszych klientów ze wszystkich linii biznesowych – deklaruje szef PKO BP.

Reklama
Materiał Partnera
Cała naprzód! Strategia mBanku 2026–2030: ambitny kurs na wzrost, relacje i odpowiedzialność
Banki
Revolut zainwestuje miliardy dolarów. Celuje w 100 mln klientów i mówi o Polsce
Banki
Prezes mBanku o podatkach, frankach i nowej strategii: To nie jest sektor nadzwyczajnych zysków
Banki
mBank rzuca rękawicę konkurentom. Czy awansuje na wyższe pozycje?
Banki
Bank Anglii nie obniżył stóp. Mniej sprzedaży obligacji – rynek długu pod presją
Reklama
Reklama