– Decyzje dotyczące akwizycji muszą mieć uzasadnienie ekonomiczne. Na bieżąco monitorujemy otoczenie biznesowe i analizujemy różne scenariusze. Postępująca konsolidacja sektora bankowego nie jest dla nas żadnym zaskoczeniem. Realizujemy własną wizję rozwoju, która dotąd okazywała się skuteczna – mówi Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego, odnosząc się do planowanej przez hiszpańskiego Santandera fuzji BZ WBK i Kredyt Banku.
Deklaruje, że bank nie patrzy na konsolidację rynku jak na zagrożenie, ale jak na szansę wynikającą z faktu, że dwóch ważnych graczy będzie mocno zaangażowanych w proces łączenia. – Ten czas my wykorzystamy na jeszcze lepsze dopasowanie oferty do potrzeb naszych klientów ze wszystkich linii biznesowych – deklaruje szef PKO BP.
Dodaje, że w ostatnich dwóch latach bank znacznie poprawił efektywność działania, uatrakcyjnił ofertę. Udało się wyrównać braki rynkowe w poszczególnych segmentach biznesu w stosunku do konkurencji. – Chcemy w 2012 roku wykorzystać posiadane przewagi, aby odróżnić się w pozytywny sposób od konkurentów – zapowiada.
Bank jest zadowolony z efektów kampanii reklamowych z udziałem Szymona Majewskiego, której celem była przede wszystkim zmiana wizerunku.
– Jesteśmy w większym stopniu niż wcześniej postrzegani jako instytucja atrakcyjna i otwarta zarówno na młodych klientów, jak i starsze pokolenie – podkreśla Jagiełło. – Odwróciliśmy przy okazji trend spadkowy w zakresie liczby prowadzonych kont osobistych – dodaje.