BRE Bank wprowadzi całkowicie nową platformę dla internetowego mBanku. Zainwestuje w ten projekt 100 mln zł i zapowiada, że będzie to rewolucja w bankowości internetowej nie tylko na skalę krajową, ale nawet światową. – Przewidujemy, że na ten projekt wydamy 100 mln zł, to duży budżet, ale chcemy być innowatorem na rynku – mówi Cezary Stypułkowski, prezes BRE Banku.
Facebook finansów
Bank w nowej odsłonie ma być uruchomiony pod koniec tego roku. Użytkownicy otrzymają nowy intuicyjny serwis transakcyjny połączony z systemem zarządzania finansami osobistymi, a także aplikacje wykorzystujące możliwości portali społecznościowych. – Chcemy być Facebookiem finansów – zapowiada Jarosław Mastalerz, członek zarządu BRE Banku odpowiedzialny za bankowość detaliczną. Przedstawiciele banku tłumaczą, że chodzi o rewolucyjną zmianę korzystania z bankowości. Nowy mBank będzie zintegrowany z serwisem społecznościowym Facebook, co umożliwi m.in. łatwe dokonywanie przelewów między użytkownikami i korzystanie wspólnie ze znajomymi z promocji czy ofert specjalnych opartych na funkcji geolokalizacji. Nowy serwis udostępni wideoczat, przez który klienci będą się mogli komunikować z doradcą bankowym. Jednocześnie dotychczasowe warunki cenowe mBanku, m.in. darmowe konto, zostaną utrzymane. Pojawią się także dodatkowe zniżki i możliwość korzystania z ofert specjalnych, powiązanych z produktami zewnętrznych partnerów banku.
3 mln klientów ma obecnie mBank. Z tego 400 tys. osób aktywnie korzysta z nowych technologii
5 mln potencjalnych klientów
Po wprowadzeniu nowej platformy mBanku równocześnie będą działać dwa serwisy transakcyjne – nowy oraz dotychczasowy, a to kiedy zostanie on zintegrowany w jeden, zależeć będzie od preferencji klientów. Może to potrwać nawet kilka lat. Internetowy mBank powstał w 2000 roku i obecnie ma blisko 3 mln klientów.
W Polsce jest już 1 mln osób korzystających równocześnie z szybkiego Internetu, smartfonów i portali społeczno-ściowych, z czego prawie 400 tys. to klienci mBanku. Według szacunków banku liczba aktywnych użytkowników nowych technologii będzie rosnąć i w 2015 r. osiągnie poziom 5 mln, i to jest właśnie potencjalna grupa klientów mBanku w nowym wydaniu.