mBank szykuje kolejną rewolucję w bankowości

Pod koniec roku BRE Bank uruchomi nowy projekt internetowy dla klientów detalicznych, który będzie kosztował 100 mln zł

Publikacja: 29.03.2012 03:16

Przybywa użytkowników nowych technologii

Przybywa użytkowników nowych technologii

Foto: Rzeczpospolita

BRE Bank wpro­wa­dzi cał­ko­wi­cie no­wą plat­for­mę dla in­ter­ne­to­we­go  mBan­ku. Za­in­we­stu­je w ten pro­jekt 100 mln zł i za­po­wia­da, że bę­dzie to re­wo­lu­cja w ban­ko­wo­ści in­ter­ne­to­wej nie tyl­ko na ska­lę kra­jo­wą, ale na­wet świa­to­wą. – Prze­wi­du­je­my, że na ten pro­jekt wy­da­my 100 mln zł, to du­ży bu­dżet, ale chce­my być in­no­wa­to­rem na ryn­ku – mó­wi Ce­za­ry Sty­puł­kow­ski, pre­zes BRE Ban­ku.

Fa­ce­bo­ok fi­nan­sów

Bank w no­wej od­sło­nie ma być uru­cho­mio­ny pod ko­niec te­go ro­ku. Użyt­kow­ni­cy otrzy­ma­ją no­wy in­tu­icyj­ny ser­wis trans­ak­cyj­ny po­łą­czo­ny z sys­te­mem za­rzą­dza­nia fi­nan­sa­mi oso­bi­sty­mi, a tak­że apli­ka­cje wy­ko­rzy­stu­ją­ce moż­li­wo­ści por­ta­li spo­łecz­no­ścio­wych. – Chce­my być Fa­ce­bo­okiem fi­nan­sów – za­po­wia­da Ja­ro­sław Ma­sta­lerz, czło­nek za­rzą­du BRE Ban­ku od­po­wie­dzial­ny za ban­ko­wość de­ta­licz­ną. Przed­sta­wi­cie­le ban­ku tłu­ma­czą, że cho­dzi o re­wo­lu­cyj­ną zmia­nę ko­rzy­sta­nia z ban­ko­wo­ści. No­wy mBank bę­dzie zin­te­gro­wa­ny z ser­wi­sem spo­łecz­no­ścio­wym Fa­ce­bo­ok, co umoż­li­wi m.in. ła­twe do­ko­ny­wa­nie prze­le­wów mię­dzy użyt­kow­ni­ka­mi i ko­rzy­sta­nie wspól­nie ze zna­jo­my­mi z pro­mo­cji czy ofert spe­cjal­nych opar­tych na funk­cji geo­lo­ka­li­za­cji. No­wy ser­wis udo­stęp­ni wi­deoczat, przez któ­ry klien­ci bę­dą się mo­gli ko­mu­ni­ko­wać z do­rad­cą ban­ko­wym. Jed­no­cze­śnie do­tych­cza­so­we wa­run­ki ce­no­we mBan­ku, m.in. dar­mo­we kon­to, zo­sta­ną utrzy­ma­ne. Po­ja­wią się tak­że do­dat­ko­we zniż­ki i moż­li­wość ko­rzy­sta­nia z ofert spe­cjal­nych, po­wią­za­nych z pro­duk­ta­mi ze­wnętrz­nych part­ne­rów ban­ku.

3 mln klientów ma obecnie mBank. Z tego 400 tys. osób aktywnie korzysta z nowych technologii

5 mln po­ten­cjal­nych klien­tów

Po wpro­wa­dze­niu no­wej plat­for­my mBan­ku rów­no­cze­śnie bę­dą dzia­łać dwa ser­wi­sy trans­ak­cyj­ne – no­wy oraz do­tych­cza­so­wy, a to kie­dy zo­sta­nie on zin­te­gro­wa­ny w je­den, za­le­żeć bę­dzie od pre­fe­ren­cji klien­tów. Mo­że to po­trwać na­wet kil­ka lat. In­ter­ne­to­wy mBank po­wstał w 2000 ro­ku i obec­nie ma bli­sko 3 mln klien­tów.

W Pol­sce jest już 1 mln osób ko­rzy­sta­ją­cych rów­no­cze­śnie z szyb­kie­go In­ter­ne­tu, smart­fo­nów i por­ta­li spo­łecz­no­-ścio­wych, z cze­go pra­wie 400 tys.  to klien­ci mBan­ku. We­dług sza­cun­ków ban­ku licz­ba ak­tyw­nych użyt­kow­ni­ków no­wych tech­no­lo­gii bę­dzie ro­snąć i w 2015 r. osią­gnie po­ziom 5 mln, i to jest wła­śnie po­ten­cjal­na gru­pa klien­tów mBan­ku w no­wym wy­da­niu.

Wkrót­ce pro­jekt Alio­ra

Przed­sta­wi­cie­le za­rzą­du ban­ku de­kla­ru­ją, że chcą stwo­rzyć naj­lep­szy, a w dłuż­szym ter­mi­nie tak­że naj­więk­szy bank de­ta­licz­ny w Pol­sce. Pre­zes Sty­puł­kow­ski za­po­wie­dział też, że w przy­szło­ści ca­ły bank bę­dzie się or­ga­ni­zo­wał wo­kół mar­ki mBank.

No­wy bank in­ter­ne­to­wy two­rzy też Alior. We­dług wcze­śniej­szych za­po­wie­dzi ma wy­star­to­wać jesz­cze w pierw­szej po­ło­wie te­go ro­ku. We­dług pla­nów Alior Sync ma po­zy­skać 1 mln klien­tów oraz po­nad 3 mld zł de­po­zy­tów w cią­gu czte­rech lat od uru­cho­mie­nia te­go pro­jek­tu.

Alior Sync ma być ad­re­so­wa­ny do osób otwar­tych na no­we tech­no­lo­gie, a głów­ną gru­pą do­ce­lo­wą bę­dą oso­by w wie­ku 20 – 35 lat.

Bank ma za­ofe­ro­wać w peł­ni wir­tu­al­ną ob­słu­gę i no­wo­cze­sne spo­so­by ko­mu­ni­ka­cji z klien­tem, m.in. udo­stęp­nia­jąc w peł­ni wir­tu­al­ny od­dział, i uła­twić sprze­daż pro­duk­tów i usług, nie tyl­ko ban­ko­wych, przy wy­ko­rzy­sta­niu na sze­ro­ką ska­lę po­pu­lar­no­ści i moż­li­wo­ści sie­ci spo­łecz­no­ścio­wych oraz roz­wo­ju urzą­dzeń mo­bil­nych.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki m.krzesniak@rp.pl

BRE Bank wpro­wa­dzi cał­ko­wi­cie no­wą plat­for­mę dla in­ter­ne­to­we­go  mBan­ku. Za­in­we­stu­je w ten pro­jekt 100 mln zł i za­po­wia­da, że bę­dzie to re­wo­lu­cja w ban­ko­wo­ści in­ter­ne­to­wej nie tyl­ko na ska­lę kra­jo­wą, ale na­wet świa­to­wą. – Prze­wi­du­je­my, że na ten pro­jekt wy­da­my 100 mln zł, to du­ży bu­dżet, ale chce­my być in­no­wa­to­rem na ryn­ku – mó­wi Ce­za­ry Sty­puł­kow­ski, pre­zes BRE Ban­ku.

Pozostało 88% artykułu
Banki
Ludwik Kotecki, RPP: Adam Glapiński złamał naszą dżentelmeńską umowę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Banki
Były prezes państwowego banku chińskiego idzie do więzienia
Banki
Kolejna awaria w największym polskim banku w ciągu dwóch dni
Banki
Bank centralny Rosji wspomaga wojnę Putina
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Materiał Promocyjny
Click to Pay podbija polski rynek - Mastercard rozszerza nowy standard płatności kartą w internecie