Sprawdzanie salda rachunku i historii operacji, możliwość realizacji przelewów czy śledzenie stanu i zmiany limitów kart płatniczych lub ich spłata to podstawa. Podobnie jak zakładanie przez telefon lokat czy występowanie o kredyt i kontrola terminów i wysokości najbliższych rat. Teraz liczą się także możliwości realizacji przelewów w walucie obcej, również z wynegocjowanym kursem, dostęp do platform walutowych, możliwości realizacji przelewów bez znajomości rachunku odbiorcy – na kontakt zapisany w telefonie. Jeżeli odbiorca ma rachunek w tym samym banku, pieniądze będzie miał natychmiast, jeżeli nie, dostanie sms-a z powiadomieniem, jak ma skorzystać z utworzonego dla niego tymczasowego konta, na którym czeka gotówka. Ważny stał się też dostęp do mapy oddziałów i bankomatów w przypadku, gdy zapomniało się karty, co jeszcze dwa lata temu było rzadkością. Niewiele natomiast aplikacji ma funkcję skanuj i płać, dzięki której można opłacić fakturę po zeskanowaniu z niej kodu QR.