fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Wywiady i opinie

Dec: Telewizja z szeroką ofertą

ROL
Budżety na produkcje telewizyjne przesuwają się ze stacji ogólnotematycznych w kierunku kanałów wyspecjalizowanych, bo w tym samym kierunku przesuwają się pieniądze reklamodawców
Czy za dziesięć lat, zamiast masowo oglądać TVP 1, będziemy dzielić się na tych, którzy oglądają TVP Seriale, TVN Style, Polsat News i Discovery Historia?
Podaż polskojęzycznych kanałów telewizyjnych zrobiła swoje. Dzisiaj, aby oglądać ulubione rodzaje programów, nie trzeba wyczekiwać na emisję w stacji pokazującej wszystko, wystarczy włączyć odpowiedni kanał tematyczny, gdzie akurat ten – i żaden inny format – jest emitowany przez kilkanaście godzin na dobę.
Podobna tendencja już od kilku lat obserwowana jest w Internecie, gdzie wielkie portale horyzontalne traciły użytkowników na rzecz wyspecjalizowanych serwisów (często należących do tych samych wydawców). Portale przestały być bramami do Internetu, a stały się nimi wyszukiwarki, gdzie po wpisaniu odpowiedniej frazy dostajemy dokładnie te treści, których poszukujemy. I to z precyzją nieporównywalną z jakimkolwiek innym medium.
Kto się nie dopasuje do oczekiwań konsumentów na rynku medialnym... zniknie. Czy stacje TV?i –szerzej – media ogólnotematyczne całkiem zginą? Wątpię. Tak jak nie zniknęła prasa ogólnoinformacyjna, choć od dziesiątków lat wydawane są tytułu znacznie silniej sprofilowane niż teraz telewizyjne kanały tematyczne. Bo zawsze będzie istniał popyt na zrównoważoną ofertę i przekrojowy obraz świata.
Źródło: ekonomia24
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA