fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

W sieci opinii

Cezary Grabarczyk: Prowadzimy misję dobrych usług

W Sieci Opinii
Negocjacje między Przewozami Regionalnymi a Związkiem Zawodowym Kolejarzy zakończyły się fiaskiem. Za to minister Grabarczyk do końca apelował o odwołanie strajku
Grabarczyk mówił:
W gmachu toczyły się rokowania, z żalem muszę stwierdzić, że strony sporu nie doszły do porozumienia. Niestety, strona związkowa odrzuciła propozycje - oznajmił z grobową miną minister Grabarczyk. - Gdy nie tak dawno w Niemczech zapowiedziany był strajk kontrolerow lotniczych, to w ostatniej chwili udało się temu zapobiec. Apeluję, aby strona związkowa przestudiowała propozycje przedstawione przez zarząd Przewozów Regionalnych.

Jak przystało na zatroskanego szefa - Grabarczyk kontynuował:

Zarząd kilkakrotnie przemodelował swoje propozycje. Ta ostateczna została zawarta w projekcie porozumienia. Wydaje się, że trudno będzie pasażerom wyjaśnić, dlaczego do tego strajku dochodzi. Spółka mogła dokonać podwyżki tak, aby była w stanie te żądania udźwignąć.

Jednocześnie minister infrastruktury, odnosząc się do ostatniego wypadku kolejowego k.  Piotrkowa Trybunalskiego i zarzutach o tym, że winą obarcza się tylko maszynistę, powiedział:

Polska kolej należy do najbezpieczniejszych w Europie. To potwierdzają statystyki. Rząd nie ma wpływu na działania prokuratorów, a postanowienie o areszcie wydał niezależny sad. Ja nie śmiałbym formułować ocen tak jak związkowcy. Rząd nie jest stroną w tym sporze, ale prowadzimy misję dobrych usług, zależy nam na tym, aby strony osiągnęły porozumienie. Jeszcze jest czas, aby odwołać strajk, o to apeluję.

Doceniając zaangażowanie Grabarczyka zajrzeliśmy na stronę Ministerstwa Infrastruktury, a tam niespodzianka. Specjaliści od PR przygotowali wykaz sukcesów na kolei za rządów naczelnego „spółdzielcy”. Oto one:
Podpisane umowy
Od 16 listopada 2007 r. do końca czerwca 2011 r. podpisano umowy na modernizację prawie 2550 km torów na liniach kolejowych.
Modernizowane linie kolejowe
Obecnie modernizowanych jest ponad 1730 km torów na liniach kolejowych.
Linie kolejowe oddane do użytku
Od 16 listopada 2007 r. do końca czerwca 2011 r. oddano do użytku blisko 1450 km torów na liniach kolejowych. Jednocześnie informujemy, że obecnie realizowany jest program modernizacji 70 dworców kolejowych w całym kraju. Do 2012 r. na ten cel przeznaczone będą fundusze w wysokości 980 mln zł (brutto). W roku 2010 wydatki na modernizację dworców kolejowych wyniosły 332 mln 260 tys. zł., w tym około 100 mln z budżetu państwa. Przekazanie środków publicznych na modernizację dworców kolejowych było możliwe dzięki przeprowadzonej przez rząd nowelizacji ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe” oraz ustawy o transporcie kolejowym, ponieważ do 2008 r. przepisy nie przewidywały możliwości finansowania ze środków publicznych modernizacji dworców kolejowych. W 2011 roku środki na modernizację dworców kolejowych wyniosą 224 mln 460 tys. zł., w tym około 163 mln zł. z budżetu państwa.


Prawda, że imponujące osiągnięcia? Obawiamy się jednak, że nawet wpompowywanie środków w kolejowe spółki-klony, a zwłaszcza w ich zarządy, nie pomogą PKP. A osiągnięcia ministra Grabarczyka widać jak na dłoni także na polskich drogach.
Źródło: ROL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA