fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Firma

Opakowanie nie może wprowadzać w błąd

Fotorzepa, Kuba Krzysiak kk Kuba Krzysiak
Aż na co trzecim opakowaniu producenci podawali zafałszowane informacje
Takie wyniki przyniosła ogólnopolska kontrola prawidłowości znakowania napojów alkoholowych i bezalkoholowych oraz herbat i kawy przeprowadzona w 138 podmiotach gospodarczych przez Inspekcję Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych.
Konsumenta wprowadzano w błąd, eksponując oznaczenia bio" oraz eko" sugerujące, że jest to produkt rolnictwa ekologicznego. Używano określeń: powstająca z wyłącznie naturalnych składników" czy tradycyjne domowe receptury", podczas gdy nie były to wcale wyroby ekologiczne.
Obok wizerunku owoców grejpfruta na herbatce widniała informacja, że produkt zawiera większe kawałki owoców", podczas gdy faktycznie była to skórka z tego owocu w ilości 1 proc. Kiedy indziej sugerowano, iż napój wyprodukowano na bazie soku owocowego albo że jest to napój MAX-ymalnie owocowy". Tymczasem w składzie produktu podawano, że zawiera ledwie 0,3 proc. zagęszczonego soku cytrynowego. Na etykiecie napojów winopodobnych widniała kiść winogron, a nazwy vino", Winko" sugerowały, że mamy do czynienia z autentycznym winem. Pod nazwą herbaty indyjskiej kryła się herbata z Chin.
W wyniku kontroli inspektorzy JHARS wydali 25 decyzji zakazujących wprowadzania produktu do obrotu oraz 31 decyzji nakazujących doprowadzenie do prawidłowego oznakowania. Nałożyli mandaty karne i kary pieniężne, najwyższe za oznakowanie sugerujące ekologiczną metodę produkcji. Czy te kary rzeczywiście poskutkują, to już inna sprawa.
Zobacz więcej w serwisie:
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA