fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Metro zyskuje

Piotr Mazurkiewicz
Wicelider polskiego rynku, niemiecki koncern Metro po fatalnych wynikach za 2009 r. ostatni rok zamknął wzrostem sprzedaży
Grupa do której należą sieci hurtowni Makro, hipermarketów Real, oraz sklepów z elektroniką Media Markt i Saturn zanotowała w 2010 r. wzrost sprzedaży o 4,6 proc. proc. do 17,1 mld zł. Poza sieciami ze sprzętem elektronicznym, które zanotowały spadek sprzedaży o 4 proc. pozostałe zanotowały jej wzrost - Makro o 7,6 proc. zaś Real o 6,7 proc.
Także niemiecka centrala kończy rok w dobrych nastrojach. Skonsolidowana sprzedaż Metro wzrosła 2,6 proc. do 67,3 mld euro. W Europie Zachodniej (bez Niemiec) obroty wzrosły 2,8 proc. zaś we Wschodniej 7,1 proc., a w Azji i Afryce o 17,3 proc. W Niemczech, wciąż głównym rynku dla firmy sprzedaż spadła jednak o 1,4 proc.
EBIT po wyłączeniu zdarzeń jednorazowych 19,3 proc. do 2,41 mld euro. To efekt wdrażanego programu oszczędnościowego Shape 2012. - Osiągnęliśmy rekordowy zysk podczas największej restrukturyzacji w historii przedsiębiorstwa i pod koniec poważnego kryzysu gospodarczego - mówił podczas konferencji Eckhard Cordes, prezes Metro AG.
W 2010 r. firma otworzyła na całym świecie 100 sklepów, plan na ten rok to kolejne 110 placówek. Metro ma obecnie ponad 2,1 tys. sklepów w 33 krajach i zatrudnia 283 tys. pracowników. W Polsce jest to 24 tys. osób i 142 sklepy.
Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA