fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Media i internet

Supermarkety w Internecie

Bloomberg
Piotr Mazurkiewicz
E-sklepy masowo rozszerzają ofertę. Przyciąga to klientów, którzy oszczędzają na kosztach wysyłki
Sklepy branżowe, które już na rynku okrzepły, masowo rozszerzają ofertę. To trend widoczny na całym świecie – mówi Piotr Jarosz, analityk handlu internetowego z serwisu Sklepy24.pl. – Jednak na rynku jest miejsce nawet dla bardzo wąsko wyspecjalizowanych niszowych portali.
W ostatnim czasie widać, że sklepy dotychczas specjalizujące się w jednej branży poszerzają ofertę o kolejne kategorie. Agito.pl znany był ze sprzedaży sprzętu elektronicznego. Teraz w jego ofercie są zabawki, kosmetyki, sprzęt sportowy czy opony samochodowe. Także Sferis (sprzęt komputerowy) wprowadza inne kategorie. – Od grudnia, kupując u nas sprzęt IT, można będzie także "włożyć" do koszyka kosmetyki. W ten sposób oszczędza się nie tylko czas, ale i pieniądze – mówi Michał Iwanciw, prezes Sferis.
Jeden z najstarszych e-sklepów w kraju, czyli Merlin, także długo sprzedawał głównie książki i płyty. Dzisiaj jego oferta przypomina sieciowy supermarket. – E-handel zaczyna stanowić poważne zagrożenie dla tradycyjnych sklepów. Coraz więcej klientów zdaje sobie sprawę, że w Internecie z reguły jest taniej, choć przed każdym większym zakupem trzeba koniecznie sprawdzić ceny w porównywarce – podkreśla Wojciech Czernecki, prezes Nokaut.pl. Z danych tej najpopularniejszej w Polsce porównywarki cenowej wynika, że sprzęt elektroniczny w sieci jest średnio o 21 proc. tańszy niż w najpopularniejszych marketach.
Rozszerzanie oferty jest też bardzo korzystne dla klientów. Mogą kupić od razu produkty z różnych kategorii w jednym miejscu i zapłacić tylko za jedną przesyłkę zamiast za kilka z różnych sklepów.
Jednak tradycyjne sieci nie odpuszczają i także wchodzą do Internetu. W przyszłym roku mają ruszyć e-sklepy takich gigantów handlowych, jak Tesco czy Media Markt. Również spółka LPP, która już sprzedaje w sieci produkty swoich marek Cropp i House, na przyszły rok planuje start e-sklepu swojej flagowej marki Reserved. – Okres przedświąteczny to dla naszej branży wyjątkowo intensywny czas. Aktualnie wartość zamówień złożonych w pierwszych dniach grudnia jest wyższa niż cały wynik grudnia minionego roku – mówi Piotr Kulawiński, prezes Redanu, który ma e-sklepy swoich głównych marek Troll i Top Secret.
Carrefour poszedł inną drogą i rozpoczął sprzedaż produktów (głównie elektronika i płyty) przez serwis aukcyjny Allegro. – Chcemy dotrzeć do klientów, którzy preferują Internet. Projekt ten jest stopniowo rozwijany, co miesiąc odnotowujemy wzrost obrotów – mówi Maria Cieślikowska, rzecznik Carrefour Polska.
W Polsce działa już niemal 10 tys. e-sklepów, a ich liczba w ostatnich latach rośnie średnio o 30 proc. W tym roku w sieci wydamy ok. 15,5 mld zł; według prognozy Euromonitor International za cztery lata w samych e-sklepach wydamy 9 mld zł i tyle samo w serwisach aukcyjnych z Allegro na czele.
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA