fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Dane gospodarcze

Amerykanie kupią więcej sprzętu elektronicznego

Producenci są ciągle dalecy od hurraoptymizmu. Choć na ten rok prognozowany jest wzrost sprzedaży, to wciąż jest za wcześnie na ogłoszenie końca kryzysu w branży.
Rzeczpospolita
Piotr Mazurkiewicz
Sprzedaż elektroniki konsumenckiej w USA ma w tym roku wzrosnąć 0,3 proc., do ponad 165 mld dol. – prognozuje organizacja Consumer Electronic Association, zrzeszająca producentów sprzętu
Pomimo że jest to pierwszy od dawna wzrost, branża jest jednak nadal daleka od optymizmu. Jeszcze w lipcu ub.r. CEA prognozowała na ten rok dwukrotnie większy wzrost sprzedaży – o 0,6 proc., do 166 mld dol.
Nadal kondycja amerykańskiego rynku jest na tyle niepewna, że trudno mówić o końcu dekoniunktury. Choć i tak jest lepiej niż w 2009 r., gdy spadek wartości rynku sięgnął 7,8 proc.
W branży są jednak firmy, których wyniki zaczynają się poprawiać. Whirlpool, jeden z czołowych amerykańskich producentów sprzętu AGD, w czwartym kwartale zanotował wzrost zysku o 111 proc., do 95 mln dol., sprzedaż wzrosła zaś 13 proc., do 4,3 mld dol. W USA sprzedaż w tym okresie wzrosła o 6 proc.
Także przedstawiciele innych segmentów rynku elektronicznego po bardzo ciężkim 2009 r. spodziewają się obecnie niewielkiej poprawy sytuacji. Z kolei producenci telewizorów szczególnie liczą na amerykańskich klientów, których może zainteresować rynkowa nowinka – telewizja 3D. Pierwszy sprzęt tego typu już trafił do sklepów za oceanem. W Polsce na 3D musimy jeszcze trochę poczekać – co najmniej do kwietnia lub maja.
Zdaniem przedstawicieli CEA w tym roku można się spodziewać wzrostu sprzedaży także przenośnych komputerów oraz konsol do gier.
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA