fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Zanim wprowadzisz opakowania, podpisz umowę

Fotorzepa, Dariusz Majgier DM Dariusz Majgier
Każda firma eksportująca paczkowane wyroby na rynek naszych zachodnich sąsiadów musi mieć tzw. licencję
Niemieckie rozporządzenie o opakowaniach nakłada bowiem na producentów obowiązek przystąpienia do tzw. dualnego systemu odbioru i odzysku opakowań, w których produkty wprowadzane są na rynek niemiecki.Umowę (to ona jest zwana licencją) można podpisać z jednym z dziewięciu podmiotów uprawnionych do tego. Nie ma już bowiem obowiązku znakowania opakowań wyłącznie znanym u nas w kraju zielonym punktem (Der Grüne Punkt).– Za wprowadzanie opakowań bez odpowiedniej licencji przedsiębiorca zapłaci 50 tys. euro kary – wyjaśnia Paweł Kwiatkowski z Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej. – Kara dotyczy każdego rodzaju opakowań wprowadzanych wraz z towarami na rynek.[ramka][b]Przykład[/b]Przedsiębiorstwo Najlepsze Ciasteczka sprzedaje w Niemczech krakersy, biszkopty i markizy.Każde z nich używa opakowań jednostkowych.Jeśli kontrolerzy zauważą, że firma nie podpisała umowy z jednym z tutejszych licencjonowanych podmiotów, to zapłaci 150 tys. euro ka...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA