fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Jest krótka lista na Pabianice

Trzy Polfy mają dziś dobre wyniki, ale marginalny udział w rynku. To efekt czterech lat działalności holdingu.
Rzeczpospolita
Sprzedaż spółek PHF. Jest szansa, że do końca 2009 r. holding wybierze inwestora spośród czterech firm
– Do 15 grudnia chcielibyśmy parafować warunki umowy z nowym właścicielem Polfy Pabianice – zapowiada Artur Woźniak, prezes Polskiego Holdingu Farmaceutycznego.
Najpierw jednak PHF (i Skarb Państwa, który jest właścicielem holdingu) musi zdecydować, której z czterech firm, jakie znalazły się na krótkiej liście potencjalnych inwestorów, zechce sprzedać pierwszą z trzech ostatnich państwowych Polf. Na liście – spośród siedmiu chętnych, którzy odpowiedzieli na wezwanie do rokowań – są cztery duże branżowe podmioty: Recordati Industria Chimica e Farmaceutica (notowana na giełdzie w Mediolanie grupa farmaceutyczna, która w przeszłości chciała kupić w Polsce Polfę Kutno) i trzej krajowi producenci: Adamed, kontrolowana przez Jerzego Staraka Polpharma i Polfarmex.
Sprzedaż Polfy Pabianice, najmniejszej spółki holdingu, której udział w krajowym rynku wartościowo sięga 0,7 proc., a ilościowo 1,2 proc., będzie poligonem testowym dla pozostałych dwóch Polf. Przy ich prywatyzacji PHF będzie musiał się uporać nie tylko z silnymi związkami zawodowymi, ale i uporządkowaniem statusu nieruchomości, które mogą stanowić istotny element wyceny firm. Holding nie ujawnia, jak wartość poszczególnych Polf oszacowali doradcy. Do tej pory nieoficjalnie mówiło się o ok. 1 mld zł za wszystkie trzy.
– Przed podpisaniem umowy z inwestorem będzie pakiet socjalny dla załogi Polfy Pabianice – deklaruje prezes Woźniak. – Nie przewidujemy też realizacji programu dobrowolnych odejść .
31 sierpnia zacznie się due diligence spółki. Inwestorzy będą mieć czas na złożenie wiążących ofert do 15 października.
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA