fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Luksusowej bielizny nie kupisz w dyskoncie

Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek
Każdy posiadacz prestiżowej marki może zakazać sprzedaży oznaczonych nią towarów w sklepach dyskontowych
Tak wynika z [b]wyroku Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości (ETS) w sprawie renomowanego francuskiego producenta odzieży i kosmetyków Christian Dior Couture SA[/b]. W 2000 r. firma zawarła umowę z siecią dystrybucyjną SIL – udzieliła jej licencji dotyczącej wytwarzania i sprzedaży wyrobów gorseciarskich opatrzonych prestiżowym znakiem towarowym Christian Dior.Umowa licencyjna przewidywała, że towary Diora będą eksponowane w punktach sprzedaży w sposób uwydatniający ich wartość. Chodziło głównie o sposoby prezentacji i promocji. W umowie ponadto były zapisy, że aby zachować rozpoznawalność i prestiż Christiana Diora, SIL zobowiązuje się nie sprzedawać towarów na rzecz hurtowników, sklepów dyskontowych, firm wysyłkowych lub obwoźnych, jeżeli Dior nie wyrazi wcześniej na to pisemnej zgody. Dwa lata później SIL (będąc w bardzo złej sytuacji finansowej) wystąpił do posiadacza znaku towarowego o wyrażenie zgody na sprzedaż tych towarów poza w...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA